It tredde- SDS 4

31 maart 2014 12:30

Na een stroeve start van de tweede seizoenshelft begint Nijland 3 aan de thuiswedstrijd tegen SDS 4, uit het nabij gelegen Oosterend. Van het lager geklasseerde SDS moet gewonnen worden en dus beginnen wij, na een peptalk van de aanvoerder, vol goede moed aan de wedstrijd.

Dit vertrouwen bleek gegrond als Tjitse, na wat gerommel in de Oosterendse verdediging, ons na 2 minuten op een 1 – 0 voorsprong brengt.  Vlak daarna maakt Albert Jan uitstekend gebruik van zijn geleende, flitsende, schoenen en schiet de 2-0 onberispelijk tegen de touwen.  We hebben nu nog maar 5 minuten gespeeld en hebben een uitstekende start van de wedstrijd.

Na deze vliegende start herpakt SDS zich enigszins maar wij zijn nog steeds de betere.  Dit resulteerde in nog enkele goed uitgespeelde kansen die er wel in hadden gemogen.  Als we een half uur gespeeld hebben is het Bauke die ons op een comfortabele 3-0  zet uit een snelle tegen aanval.

We gaan de rust in met een 3-0 voorsprong, en er worden  enkele verse krachten ingebracht voor de tweede speel  helft.

De tweede helft gebeurde er lange tijd vrij weinig, er werd slordig over gespeeld en de bezetting op het veld was niet optimaal en dit leidde tot weinig kansen voor Nijland. SDS speelde een tijd sterker dan wij en dit resulteerde in enkele opgelegde kansen die er soms op wonderbaarlijke wijze niet in gingen.  Daarna wordt er nog een goal van ons afgekeurd zo'n tien min voor het eind.  Als het eindsignaal klinkt is het 3 – 0 gebleven  en kunnen wij tevreden aan de derde helft beginnen.

Tot zaterdag 5 April, wanneer wij weer thuis spelen tegen ONS Sneek.

Nylân Trije