Puntendeling It twadde – S.D.S. 2

28 februari 2016 13:45

Zaterdag 27 februari was de inhaalwedstrijd tegen S.D.S. 2. Voor beide teams was dit een wedstrijd die niet verloren mocht worden.

Om nog enigszins kans te maken op de titel moest vandaag gewonnen worden . Echter na negentig minuten spelen kwamen beide ploegen met een puntje van het veld.

Met vijf andere spelers in de basis dan de vorige wedstrijd in Heerenveen werd er begonnen aan de wedstrijd. Henk was plaatsvervanger van de afwezige Ruerd onder de lat. Foeke en Friso mochten na een tripje Caribbean achterin beginnen met Paul en Franke. Op het middenveld werden Erwin en Folkert geassisteerd door Atze-Henk en Siard. En in de spits mochten Remco en Laas-Harry de verdedigers uit Oosterend het leven zuur maken. Op wissel stonden de bruinscheten Gerben en Juriaan (ook tripje Caribbean) en bleekscheet Jildert. Dit alles onder leiding van gelegenheidsduo Teade en Douwe, want het vaste trio Cor, Ronald en Tseard waren om diverse redenen afwezig.

Het begin van de wedstrijd was aan beide kanten rommelig. Er waren weinig uitgespeelde kansen. De eerste mogelijkheden waren voor beide teams uit een vrije trap. Echter beide schotkansen misten het doel. Zo nu en dan kwamen de blauwhemden er via de rappe Remco er gevaarlijk uit. Met wat meer geluk had er zeker een goal van de jongeling ingezeten. Rond de dertigste minuut kreeg S.D.S. een hoekschop. Deze werd door één van de Eastereinders het doel in gefrommeld.  Klote.... 0-1 achter, de scheids fluit direct en wijst naar de middenstip. Maar dan ziet de scheids Folkert met pijn voor het doel liggen. Folkert is zo geblesseerd geraakt dat verzorger/leider Teade het veld in moet om hem op te lappen. De scheids denkt niet na en keurt het doelpunt alsnog af. Voor iedereen op en om het veld is nu de vraag mag dat? Het antwoord is JA..... ik heb het even opgezocht en men hanteert de volgende regel:

Beslissingen van de scheidsrechter

De beslissingen van de scheidsrechter betreffende spelaangelegenheden, inclusief of een doelpunt al dan niet is gemaakt en de uitslag van de wedstrijd, zijn bindend. De scheidsrechter mag alleen op een beslissing terugkomen wanneer hij inziet dat de beslissing onjuist was of, naar zijn oordeel, op advies van een assistent-scheidsrechter of de vierde official, vooropgesteld dat hij het spel nog niet heeft hervat of de wedstrijd heeft beëindigd.

Na dit voorval was S.D.S. eventjes van de leg. Amper een halve minuut verder sprintte Remco de verdediging eruit, kwam aan de zijkant van het doel terecht om de bal vervolgens op doel te schieten. De keeper zat er nog met een handje aan maar een verdediger redde op de lijn. Met 0-0 gingen beide teams de rust in. Atze-Henk werd vervangen door Jildert, en Juriaan mocht op zijn favo-plekje Erwin op 10 doen vergeten.

Met weinig kansen voor beide teams gold deze wedstrijd net zoals in de heenwedstrijd, wie het eerst scoort zal de wedstrijd winnend afsluiten. Na een kwartiertje kwam vakantieman Gerben Remco vervangen. Foeke schoof naar voren en Gerben nam de plek van Foeke in. In de zeventigste minuut kreeg it twadde een corner vanaf rechts. Laas-Harry stuurde de bal op kniehoogte richting eerste paal waar Folkert verwoestend uithaalde. Met een mooie volley lag de 1-0 tegen het netje. Het was nu zaak om de Eastereinders geen kans te bieden om de 1-1 te maken. S.D.S. stroop de mauwen nog eens op om er een slotoffensief er uit te gooien. De achterste man schoof zo nu en dan gevaarlijk mee naar voren. It twadde beet zich vel van zich af. Tien minuten voor tijd was het de spits die Gerben achteruitlopend opzocht. De scheids zag er een overtreding van Gerben in. Gevolg een vrije trap randje zestien precies voor de goal. De achterste man van S.D.S. schikte zich achter de bal en zag zijn schot onder de muur in de linker hoek verdwijnen. In de laatste minuten zochten beide elftallen naar een winnend doelpunt, maar verder dan de zestien kwamen beide ploegen niet meer.

Dit resulteerde voor beide teams in een verliezend gelijkspel. It twadde staat 5e met één puntje minder dan S.D.S. en acht punten achter de koploper. Het is nu zaak om er dit seizoen nog het beste van te maken en te gaan voor een periodetitel. Op naar zaterdag... Mulier 2 uit.

It Twadde