Jo13-2 speelt kater weg

Makkum JO13-1

ST SDS/Nijland JO13-2

8 februari 2020 10:45

Na de teleurstelling van vorige week waarin Terschelling sterker bleek dan ons mochten we het nu opnemen tegen Makkum JO13-1.

Theunis en Sjoerd waren deze keer aan de beurt om met JO12-1 mee te doen.

Afgelopen week werd voor het eerst op maandag gebruik gemaakt van een extra trainer. Hiervoor is gekozen om het team nog beter te begeleiden en voor te berieden op de wedstrijd.

Rowan was ook afwezig.

Op een winderig sportpark in Makkum was de eerste kans voor Makkum. Een kopbal uit een corner zoefde over de lat heen. JO13-2d kwam steeds beter in het spel. Er was veel meer rust aan de bal dan de afgelopen maanden. Er werd geprobeerd te voetballen en dat slaagde hartstikke goed. Daarnaast was de moraal van het team ook uitstekend. Joop scoorde de 1-0 en daarna ging JO13-2 op zoek naar een groetere marge. Achterin zat het goed dicht en op het middenveld werden de duels ook weer gewonnen. De 0-2 viel al snel. De 0-3 viel na een mooie pass van Sjoerd die Pieter alleen voor de keeper zette. Pieter wist hier wel raad mee en maakt voor rust de 0-3.

Sytse was ook een bijna onneembare vesting op goal.

Na rust zakte het team wat in en werd Makkum sterker. Vele corners mochten ze nemen en uit 1 kopte de tegenstander van Rome de 1-3 binnen. JO13-2 lukte het niet om onder de druk uit te komen, maar gelukkig was een mooie aanval via Jelmer en Sikke die uiteindelijk Joop bereikte  genoeg om weer wat meer afstand te nemen. Joop schoot de bal over de keeper heen en de verlossende 1-4 kwam op het bord. Hierna was Makkum uitgeblust en werd de wedstrijd soeverein uitgespeeld.

Een mooie opsteker voor de mannen an Pier en Mente.  Hopelijk is dit de basis van een mooie 2de seizoenshelft.