Wissels maken het verschil tegen Jubbega

ST SDS/Nijland JO15-1

Jubbega JO15-1

30 april 2022 10:00

E.J. Bruinsma

Sportpark Skoalleseize
't Heechhiem 7
8734GS
EASTEREIN

Zaterdag was de 4de in rij van wedstrijden tegen directe concurrenten.

Na een stroef en ongelukkig begin in de 1ste klasse(1 punt uit 5 wedstrijden), waarin in duidelijk meer werd gevraagd dan in de 2de klasse, vallen de punten nu als rijpe appels in eht mandje.
Na eerst een zeer ongelukkig en onnodig verlies bij Friese Boys(2-1) werd vervolgens het veel hoger geklasseerder Noordbergum en directe concurrenten ONT, Harkemase Boys veralgen. TEgen ONT hadden we veel geluk maar de overige overwinningen waren dik verdiend.

Jubbega kwam zatedag naar Easterein en we wisten niet helemaal wat we hier van konden verwachten. In de competitie ging het niet zo goed maar in eens was er een 10-0 overwinning tegen Friese Boys waar wij van verloren hadden.

Wat opvalt is dat alle tegenstanders bijna met dispensatie spelen en dit bij ons niet het geval is.

Bij ons is Tim afwezig nadat hij bij ONT ongelukkig in aanraking kwam met een tegenstander en hierdoor zelfs een paar nachten bij de zusters in het ziekenhuis in Sneek mocht vertoeven. Gelukkig gaat het al weer wat beter, maar is het seizoen hoogstwaarschijnlijk wel afgelopen voor hem.

De wedstrijd begon vrij goed.  De ene na de andere kans werd gecreeerd maar het vizier stond niet helemaal op scherp. In totaal werden er minimaal 5 hele dikke kansen geteld maar de ruststand was nog steeds 0-0. In de rust werden er drie wissels gedaan. Rients kwam op de voor hem ongebruikelijke linkshalf en Sikke in de spits. Geert Jan kwam op de rechtshalf terecht.

Een prachtige lob van Rients luidde de overwinning van ons in. Met een bekeken schot verschalkte hij de keeper. Niet veel later was het wederom Rients die bijna o de zelfde manier scoorde en zo de 2-0 op het scorebord zetten. De 3-0 werd gemaakt door Geert Jan op onnavolgbare wijze. Zelf kon hij het ook neti helemaal navertellen maar ook dit was weer een mooi schot van rond de 16  die  in het netje viel.

Tussendoor was eht nog even keeper Jorrit die attent reageerde op een van richting verandert schot. Gelukkig hield hij zo de NUL vast en daarmij mede verantwoordelijk voor de drie punten.

Per saldo een goede wedstrijd met in de eerste helft veel goede kansen en een zeer solide achterhoede olv Sander. Tweede helft 3 prachtige goals en zodoende de 4de overwinning op een rij.

Zaterdag zijn we vrij en de week erna spelen we tegen ONB uit Drachten die als koploper nog kans maakt op het kampioenschap. Wij zijn voor nietmand basng dus gaan proberen ook heir weer punten te sprokkelen.

We spelen dan trouwens in NIjland.