JO11-1 verslaat de koploper

8771RT
NIJLAND
tel. 0515-569448

Afgelopen week 2 wedstrijden gespeeld tegen hoger geklasseerden. Woensdag mochten we thuis inhalen tegen Sneek Wit Zwart.

In de rust was de wedstrijd gespeeld. Een 0-5 achterstand was een terechte tussenstand, maar we wisten dat we beter konden dan we lieten zien. In de rust werd besproken dat we de tweede helft op 0-0 zouden beginnen en proberen een goed resultaat te behalen.

Wonderwel was de spirit weer helemaal terug en vochten de heren en dame voor elke centimeter. Als kers op de taart scoorde Lucas ook nog een goal en was de einduitslag 1-5, maar de twee helft was gewonnen. Zeer goed voor de moraal.

Zaterdag was het de fiere koploper Bakhuizen die op bezoek kwam. Bakhuizen had alle wedstrijden dik gewonnen en had in 5 wedstrijden al 53 keer gescoord. Dit beloofde een hele moeilijke wedstrijd te worden. Jammer genoeg waren Lucas en Davey niet aanwezig om ons te helpen.

Voor de wedstrijd werd goed afgesproken dat we door zouden gaan zoals we tegen Sneek Wit Zwart waren geëindigd.

De wedstrijd werd goed gestart en de mannen en dame gingen ervoor.  Ik denk dat dit voor Bakhuizen ook wel even wat anders was dan de afgelopen weken. Vol overgave werd voor elke meter gestreden. Jens pakte meer dan regelmatig een goed schot van de tegenstander, maar alle overige spelers kwamen telkens meer in de wedstrijd doordat de stand in ons voordeel bleek.

Toen Bauke ook nog even de 1-0 maakte zag je iedereen nog meer zelfvertrouwen krijgen. De ruststand was zo 1-0. Na rust begonnen we weifelend en kwam Bakhuizen enkele keren gevaarlijk voor onze goal. Onze achterhoede kon dit gelukkig allemaal pareren en bleef de stand 1-0.

Na de eerste 10 minuten kwamen er ook weer een paar kansjes voor ons, maar ook daar stond een goede keeper op goal. Bakhuizen bleef aandringen, maar dit mocht niet baten.

Wat een ongeloof en ontlading bij het team. We winnen gewoon van de koploper. Niet verwacht, maar toch gekomen. Wat een progressie in 2 wedstrijden. Een mooie les dat als je er volledig voor gaat ook veel mogelijk is.

Voor beide team een zeer leerzame wedstrijd.