JO17 maakt het niet af op Ameland

9164KJ
BUREN FR
tel. 0519-542537

Na een mooie cylcus in de 2de klasse zijn we omhoog gegaan naar de 1ste klasse. Sneller dan we hadden verwacht maar we gaan de uitdaging graag aan.

Afgelopen zaterdag mocht JO17 op Ameland voetballen. Een mooi reisje natuurlijk voor de boys en begeleiding.

Door blessures was de spoeling dun, maar iedereen was natuurlijk wel mee naar het eiland.

Aangekomen op Ameland gingen we lopend naar het complex van Geel Wit. Het weer werd steeds mooier dus mooi voetbal weer. Geel Wit speelde de vorige cyclus 1ste klasse en wij 2de klasse dus we waren voorbereidt op veel tegenstand.

Dit viel de eerste helft enorm mee. Niet dat wij heel erg goed speelden. Verre van dat, maar desondanks creëerden we legio kansen. Jammer genoeg konden we de score voor rust niet groter maken dan 0-1. Een mooie pass van Tim op Sven kwam bij Yke en die wist er wel raad mee. Daarna was een penalty niet besteed aan Yke en bleef het voor rust 0-1. Geen enkel teken dat dit nog een moeilijke wedstrijd zou worden, maar we hadden nog niet genoeg afstand gecreëerd.

Na rust werd het een hele andere wedstrijd.

We kregen nog wel een paar hele dikke kansen, maar de stand bleef 0-1 en Geel Wit drong aan. Zij kregen enkele dikke kansen maar door het geluk aan onze zijde bleef het 0-1. Net voor het einde was het dan toch raak en scoorde Geel Wit de verdiende gelijkmaker.

Een teleurstellend resultaat, maar dat mocht de pret niet drukken. Leuk om te zien dat er zoveel voetbalteams op de boot zitten en dan was het voor de boys niet verkeerd dat er ook wat damesteams op de terugreis aanwezig waren.

Zaterdag spelen we in Nijland tegen Leeuwarder Zwaluwen. Dan zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden om een resultaat te behalen.

Verslag en foto's Geel Wit klik hier