Nijland JO11 kampioen na krappe overwinning.

Nijland JO11-1

SJO Oudega/HJSC/Heeg JO11-2

18 maart 2023 10:00

Sportpark Zweitse Huitema
H. Pollemastraat 2
8771RT
NIJLAND
tel. 0515-569448

Na 5 op een volgende overwinningen mochten we zaterdag het opnemen tegen OHH . Een punt was genoeg voor het kampioenschap voor de jongens en dame. Maar dit ging niet van harte.

Na een training op woensdag waar de neuzen niet helemaal dezelfde kant opstonden werd duidelijk dat een naderend kampioenschap wel wat doet met de spelers/speelster.  Hyper actief, slecht geslapen, overal mee bezig zijn , behalve met de wedstrijd. Zie dat maar eens in het gareel te krijgen.

OHH had een wisselende reeks gehad met enkele hele goede uitslagen dus we waren gewaarschuwd.

Na een goede warming up was het zover. Veel publiek langs het veld. Allemaal ingrediënten voor een spannende wedstrijd en dat werd het.

Het spel ging veel op en neer. OHH had enkele goede spelers die het ons erg lastig maakten. We kwamen er bijna niet doorheen en daarentegen had OHH enkele goede kansen. We hadden achterin zo nu en dan wat ketsers waardoor ballen in 1 keer doorschoten. Dit leidde tot enkele mogelijkheden maar gelukkig is er dan altijd weer iemand anders van het team die het kan corrigeren.

Voor rust had Bauke een mooie actie over links en vond Niek. Die scoorde de 1-0 en wat een ontlading.  In de rust  was  het team weer aardig hyper en was het zaak voor Wieger en Jappie om de boel weer rustig te krijgen.  Spelers waren geblesseerd maar wilden toch doorvoetballen. Wat een spirit.

Na rust bleef het spelbeeld hetzelfde. Gelijkwaardig en aan beide kanten wat mogelijkheden. Toen werd het ineens 1-1 en zag je de kopjes naar beneden gaan.  Na de 1-1 werd OHH wat minder door enkele wisselingen en daar konden wij mooi van profiteren. De dreiging voor ene tegengoals was weg en we creëerden weer wat mogelijkheden. 1 daarvan werd op waarde geschat door Niek en die maakte de 2-1. De buit was binnen leek het, want wat een explosie bij het team. De 2-1 voorsprong werd daarna vakkundig behouden en zo mocht Pier namens de JC na afloop het team trakteren op een mooie medaille en wat drinken en patat in de Pallet.

patat_eten_JO11.jpg

Blijkbaar een nieuwe traditie bij Nijland. Als je kampioen wordt buikschuiven in de kleedkamer tot onder de douche.

4 van de 6 wedstrijden met 1 doelpunt verschil gewonnen. Elke keer viel het onze kant op en dat komt door de spirit die in het team zit.

Nu gaan we een klasse omhoog en wordt het heel andere koek. Een mooie uitdaging voor het team en we gaan kijken waar het schip strand. De punten zullen schaarser worden maar volle bak vooruit!!!

Dit kampioenschap nemen ze in ieder geval niet van ons af. Mannen en dame, gefeliciteerd.