Drie keer is scheepsrecht

Van Egmondstraat 28 A
9078VG
OUDEBILDTZIJL

Eindelijk een overwinning tegen Ouwe Syl Jo17-1.

In de Jo15 en eerder dit seizoen al twee keer tegen Ouwe Syl gespeeld en beide keren verloren. Nu voor de 3de keer als tegenstander en we waren goed voorbereid.

Deze wedstrijden worden op het scherpst van de snede gespeeld. Niet altijd goed wedstrijden maar beleving is er van beide kanten. Daarbij vandaag een goede scheidsrechter (Bas Nijhuis 2.0) die alles goed onder controle had.

Afwezig waren Jelle en Daniel door verschillende omstandigheden dus we waren met 15 spelers aanwezig.

In de kleedkamer was een strijdplan ontwikkelt om tot een goed resultaat te komen. De warming up was wat slapjes en dan zie je ook gelijk dat de wedstrijd zo wordt begonnen. De punten waarop vooraf waren gehamerd werden niet nagekomen en zodoende was Ouwe Syl zeer gevaarlijk over vooral hun linkerkant. De ene na de andere aanval kwam door ons middenveld en achterhoede en kreeg Ouwe Syl kans op kans. De 1-0 volgde dan ook al snel.

We mochten blij zijn dat het bij 1-0 bleef en 1 keer moest Tim ook even aan de handrem trekken. Uit de daaruit volgende vrijetrap werd niet gescoord.

Bij ons eerste wisselmoment werd enig herstel gepleegd om zo weer beter in de wedstrijd te komen. Jorn werd opgeofferd om de gevaarlijkste man van Ouwe Syl uit te schakelen en dat deed hij voortreffelijk. Iedereen begon weer meer zijn duels te winnen en we kwamen weer wat terug in de wedstrijd.

De 1-1 viel. Een terugspeelbal op de keeper werd niet goed verwerkt en caramboleerde zo in de eigen goal. Mohammed krijgt de goal niet op zijn naam maar het wat wel zijn verdienste. Mo wacht nog op zijn eerste goal nadat hij in de winterstop is overgekomen van de JO17-2 maar de goal komt er bijna aan!!

Net voor rust was het onze Sydney die weer scoorde en zo de 1-2 op het scorebord zette.

In de rust werden de kopen weer even bij elkaar gestoken, om de huidige tussenstand te behouden en uit te breiden.

Maar dat liep even anders. We kwamen na rust veelvuldig in de verdrukking, maar wisten nog wel enkele goede kansen te creëren.

De druk op Jorrit en zijn achterhoede werd groter en bij een overtreding binnen de 16 wees de scheids naar de penaltystip. Een terechte penalty en daar wist Ouwe Syl wel raad mee. 2-2.

Na eerst een dikke kans van Yke was het daarna Sven die een slordige pass van Ouwe Syl onderschepte en zo op de keeper afliep. 2-3 voor de boys. Na de 2-3 kwam Mo ook nog een keer alleen op de keeper af maar zijn lopje strandde in schoonheid.

Ouwe Syl bleef aandringen maar de achterhoede gaf geen krimp., Ook niet toen achterste man Tim het veld moest ruimen met een blessure.

De drie punten gingen mee terug in de tas en de vloek van Ouwe Syl was ontmanteld.

Na een stroef begin in de competitie met 2 nederlagen waarvan 1 tegen de waarschijnlijke kampioen Sneek Wit Zwart met 2-3) is de koers omhoog gegaan. Van de laatste 7 wedstrijden werden er maar liefst 6 gewonnen. Zodoende staan we nu op 18 punten en op een mooie 2de plaats. Door de achterstand in gespeelde wedstrijden kunnen er nog wat teams ons voorbij maar we staan waar we staan.

Komende zaterdag komt Oudehaske op bezoek in Nijland. Aanvang 12.30 uur. De week erna sluiten we de competitie af op Ameland tegen de plaatselijke trots. Een mooi uitje waar al veelvuldig wordt gesproken.

Volle kracht vooruit in deze wedstrijden om dit seizoen goed af te sluiten.