Nijland /SDS JO17 wint overtuigend van Leovardia JO17-1

8734GS
EASTEREIN
tel. 0515-331700

Op papier een wedstrijd die gewonnen moet worden, maar aan het begin van seizoen speelde Leovardia 2 klassen hoger dan ons. Wij zijn gepromoveerd en Leovardia gedegradeerd en zo kom je dus bij elkaar in de competitie.

Uit de ranglijst blijkt dat zij het erg lastig hebben en pas afgelopen zaterdag de eerste punten binnen hebben geharkt.

Afgelopen zaterdag werd onze reeks van 4 overwinning doorbroken door Zeerobben. Of dat terecht was of niet is ook veelvuldig besproken maar wij zaten met de gebakken peren.

Daniel en Jochem konden door verschillende omstandigheden niet meedoen.

Leovardia scoort genoeg maar krijgt een veelvoud daarvan tegen. Dat zou ook in deze wedstrijd blijken.

Speciaal aandacht voor de jongens van JO17-2 die in de winter bij ons zijn gekomen. Allemaal hebben ze toegevoegde waarde en maken ze ons sterker. Speciale aandacht dit keer voor onze Mo die elke wedstrijd stinkend zijn best doet. Vandaag ook weer hard  strijdend en kansrijk om zijn eerste doelpunt voor ons te maken. Dit lukte net niet, maar het zit er aan te komen. Mooi om te zien dat Mo het team belang boven zijn eigen belang zet en als het even niet wil zich niet te groot voelt om zich te laten wisselen. Top.

Maar nu naar de wedstrijd wat eigenlijk nooit een wedstrijd was. Leovardia was slordig in balbezit waardoor wij kans op kans konden creëren. Voor rust leidde dit tot 3 doelpunten. Jorrit had nog niet de 0 gehouden en was hier erg fel op.

Na rust verdubbelden we de stand tot 6-0 , maar had ook nog wel wat hoger kunnen uitvallen. Onze Luuk scoorde ook weer eens na enkele tijd droog te hebben gestaan. Lekker voor het gevoel.

Eindstand 6-0 voor de boys.

Zaterdag 6 mei is de eerste wedstrijd weer van ons. Dan mogen we het opnemen tegen onze angstgener Ouwe Syl. Het lukt ons maar niet om van hen te winnen, maar die tijd komt een keer.

Met 15 uit 8 staan we nu op een mooie 2de plaats al kunnen er nog een paar andere teams overheen als ze hun inhaalwedstrijden gaan winnen.