Nijland /SDS JO17 wint met 4-1 van Hardegarijp.

ST SDS/Nijland JO17-1

Hardegarijp JO17-1

1 april 2023 11:15

A. Eringa

Sportpark Skoalleseize
't Heechhiem 7
8734GS
EASTEREIN
tel. 0515-331700

Na twee mooie overwinningen tegen Blauw Wit een VVT/Boornbergum waren de twee eerdere nederlagen weggepoetst.

Ondanks het feit dat Hardegarijp bijna bovenaan stond gingen we vol vertrouwen de wedstrijd in.  Sinds de winsterstop hebben we een bredere selectie door aanvullingen vanuit JO17-2 en JO15-1. Deze aanvulling is de laatste weken ook zeker nodig gebleken, want menig speler had na een helft last van pijntjes of andere dingen. We zijn dus heel erg blij met deze nieuwe jongens. Het nadeel is dat als iedereen fit is dat we 6 wissels hebben, maar iedereen komt aan spelen toe.

Als ene raket werd er begonnen. Binnen een minuut werd Sven onderuit geschopt in de 16 meter en kon de scheids maar 1 ding doen en dat was een penalty geven. Onze Sidney wet hier wel raad mee  en scoorde zo de 1-0. NA de 1-0 werd Hardegarijp wakker en begon beter te spelen. We stonden als team niet helemaal geod opgesteld en het technische team van Hardegarijp volgen er soms doorheen. Jammer genoeg leidde dit ook tot de 1-1 waar wij vergaten om elkaar te helpen.

Na de 1-1 bleef het spel op en neer gaan, maar bleek dat ons team het vele tegenstanders moeilijk kunnen maken. Voor rust werd onze spits twee keer heel mooi vrijgespeeld en voor de keeper gezet. De eerste keer was het Daniel die met buitenkant rechts een niet te missen kans aanbood aan Sidney. Die wist er wel raad mee. Daarna was de individuele kracht van Yke garantie voor een goal. 1 x kappen draaien en uithalen met zijn linkerbeen. De 4-1 ontstond door een mooie pass van Sven op Yke . Dus voor rust 4-1 voor de boys.

In de rust waren we er nog niet gerust op, want Hardegarijp was een geduchte tegenstander. Desondanks bleven we goed overeind en had onze keeper ook begrepen dat rust aan de bal ook wonderen doet.  In de tweede helft kregen we nog enkele goede kansen om de score uit te breiden. Onder andere Mohammed kreeg na een mooie aanval een mooie kans om te scoren en dat gunden we hem allemaal. Maar helaas redde de keeper en bleef het zo 4-1. Een mooie uitslag en met 9 uit 5 doen we leuk mee in de competitie.

Zaterdag spelen we thuis tegen Stiens. In de vorige competitie een dikke maat te groot voor ons, maar we gaan er weer voor.