ST SDS/ Nijland JO15-1 -Workum JO15-1

16 september 2021 10:45

Een ware thriller.

Afgelopen zaterdag kwam Workum JO15-1 op bezoek in de beker. Workum is een trouwe 1ste klasser dus we waren bewust van het feit dat dit een lastige wedstrijd zou gaan worden.

Door blessures hadden we wat versterking gekregen vanuit JO17. Bedankt hiervoor. Ook Workum had enkele dispensatie spelers dus dit was mooi in evenwicht.

De warming-up van Workum deed sommige spelers verbleken. Dat zag er toch wel gelikt uit.

Desondanks gingen we strijdvaardig de wedstrijd in. Een snelle linksbuiten zorgde wel eens voor gevaar maar Jelle had hem verder goed in de tang. De achterhoede stond als een huis.

De wedstrijd ging op en neer en was hierdoor veel leuker dan vorige week toen toch erg gemakkelijk werd gewonnen van Mulier.

De ruststand was 0-0. In de rust kwam Sietse er o.a. in, nadat de gehele week twijfelachtig was of hij zou kunnen spelen.

De wedstrijd ging gelijk op en 15 minuten voor tijd werd aangegeven dat een overwinning erin zat en we hierdoor nog meer vooruit moesten gaan voetballen. Dit leidde  tot een goal van Sietse maar deze werd jammer genoeg afgekeurd en zo bleef het 0-0. Niet lang daarna was het wederom Sietse die over rechts doorkwam en nu wel een geldig doelpunt maakte.1-0 voor de boys.  NA de voorsprong werd gehinkt op 2 gedachtes en werd er op het laatst te veel gedacht om de voorsprong te verdedigen ipv uit te breiden. Hierdoor werd de druk te groot en scoorde Workum net voor tijd de 1-1.  Dit werd gevierd als een overwinning door Workum en ik denk dat dit ook wel terecht was, want dit was onverwachts.

Een prachtige, leerzame wedstrijd, waaruit is gebleken dat wij op 1ste klasse niveau waarschijnlijk ook wel mee kunnen komen.