JO15 wint in Minnertsga

21 oktober 2021 12:30

JO15 ging woensdagavond op bezoek naar Minnertsga.

Zaterdag had Minnertsga te weinig spelers dus werd de wedstrijd verplaatst naar woensdag.

Minnertsga had net als ons alles nog gewonnen, maar had dit wel gedaan tegen enkele laagvliegers.

Desondanks wilden we goed beginnen aan de wedstrijd. Uitgaan van eigen kracht was de waardevolle les van de oefenwedstrijd tegen ST De Walde/Woudsend.

Na een warming up waar de regen een spelbreker was begonnen we zeer goed. Enkele toeschouwers kwam na 3 minuten aanlopen en hadden de eerste goal al gemist.

Al snel bleek dat Minnertsga erg jeugdig was en ons team fysiek een stukje verder was. Vorig jaar was het bij de meeste tegenstanders juist andersom. Voor rust werden er nog enkele mooie aanvallen gemaakt waaruit gescoord werd, maar waren er ook goals bij die door individuele klasse tot stand kwamen. Minnertsga kreeg voor rust twee corners waarin aan beide kant wat geduwd werd. Scheidsrechter constateerde een duwbeweging van een speler van ons en was gretig om een penalty te geven. Deze werd feilloos gemaakt door Minnertsga. Ruststand 1-5.

Na rust kwamen Geert Jan en Rients in het veld en zou enkele minuten later Sikke volgen. We werden wat slordiger en onrustiger in balbezit en dat leidde tot wat meer mogelijkheden voor Minnertsga, maar gelukkig staat Jorrit goed te keepen. Na rust scoren we nog 4 keer wat een 1-9 overwinning betekent.

De scheidsrechter zag dat het tijd was en floot af.

Een mooie overwinning.

Zaterdag was het de bedoeling dat we tegen Zeerobben speelden, maar die hebben te weinig spelers.

Een vrij weekend aldus.

Volgende week zaterdag 30 oktober spelen we in Sneek tegen LSC om 11.00 uur.