JO15 verspeelt punten

2 november 2021 17:45

Jo15-1 mocht aantreden in Sneek tegen LSC. Op het derde veld, zonder dugouts, was het een regenachtige zaterdag.

De voortekenen waren niet zo gunstig. Beide trainingen waren minder dan gewend en dan hoop je maar dat er krachten gespaard zijn.

De eerste helft was niet een helft waar we met tevredenheid naar terug kijken. Op vele posities in het team doen we niet de dingen die we horen te doen. Desondanks krijgen we enkele zeer goede mogelijkheden en hadden we op basis van kansen gewoon voor moeten staan in de rust. Maar twee foutjes achterin doen ons de das om. Twee keer valt een pass van een middenvelder van LSC achter onze verdediging en staan wij op 1 lijn. Beide kansen worden goed afgerond. Gelukkig wisten wij ook nog ene keer te scoren en was de rust stand 2-1 voor LSC. In de rust werd aangegeven dat dit beneden ons niveau was, maar dat het nog maar 2-1 stond en als we een goede tweede helft op de mat gingen leggen we er nog gewoon met de overwinning vandoor konden gaan. Met 4 frisse spelers werd de tweede helft begonnen. Als snel werd een corner van LSC door iedereen van ons gemist en scoorde LSC 3-1. Dat was niet ons plan. Maar gelukkig deed daarna iedereen nog een stapje meer en werd de druk opgevoerd. Eerst viel de 3-2 , maar daarna was het wederom LSC die de voorsprong groter maakte. Er werden risico’s genomen op het veld en LSC profiteerde heier resoluut van.

Daarna gingen we wederom op zoek naar de aansluitingstreffer. Die viel gelukkig snel en zo komende we opzoek naar minimaal 1 punt. Gelukkig werden de jongens beloond voor de inzet en kwam de 4-4 nog op het scorebord.

Vooraf waren we hier zeker niet tevreden mee geweest, maar gedurende de wedstrijd was dit het maximale voor ons.

De eindstand werd zo 4-4 en voor de talrijke supporters die de regen overwonnen een spannende wedstrijd. Vier goals voor moet genoeg zijn om te winnen met team, maar dat was vandaag niet het geval.

Komende zaterdag spelen wij in Nijland om 10 uur tegen SC Bolsward. In de beker hebben wij al tegen hen gespeeld. We weten dat we een andere wedstrijd op de mat moeten neerleggen om de drie punten in Nijland te houden.

De vooruitzichten zijn goed. De eerste training van deze week was gisteren en die was weer ouderwets op niveau. Je traint zoals je speelt dus we rekenen op een mooie, goede wedstrijd.