Jo15-1 wint van Bolsward

8 november 2021 17:15

Nadat vorige week voor het eerst punten werden verloren, waren de mannen zeer gemotiveerd om deze wedstrijd wel drie punten in de tas te doen.

Bolsward kwam met een zeer grote selectie in Nijland. Afgelopen week hadden ze zomaar met 16-5 gewonnen terwijl in de wedstrijden ervoor er bijna geen doelpunten gemaakt waren. We waren gewaarschuwd dus. Het begin van de eerste helft was nog even wennen. Bolsward wilde koste wat kost opbouwen en na enige tijd gingen we iets meer druk zetten. Dit leidde wel tot kansen maar geen goals. Bij die kansen waren ook enkele 100% kansen maar het vizier stond nog niet scherp.

Gelukkig was daar Xavi die na een mooie combinatie de bevrijdende goal maakte. 1-0 was ook tevens de ruststand.

Na rust bleven de kansen komen. Achterin gaven we weer ouderwets geen kansen weg met Boalserter Tim van Hiel aan het roer. Voorin werden makkelijke kansen gemist en moeilijke gemaakt. Volgens mij in totaal 4 verschillende doelpunten makers zorgen voor een 4-0 uitslag. Drie mooie punten en een mooie rebound op vorige week.

Komende zaterdag spelen we in Easterein om 10.00 uur tegen Zeerobben JO15-2 en hopen we deze lijn door te trekken.