Nijland 4 toont wederom veerkracht

3 oktober 2021 10:45

Nadat er de afgelopen weken tegen SDS en Franeker al van een achterstand terug gekomen was door de blauwhemden toonde het 4e elftal afgelopen zaterdag wederom veerkracht door een 3-1 achterstand om te buigen naar een 5-3 overwinning tegen de Lions op het Zweitse Huitema Sportpark.

Na de bespreking van trainer Joop Tromp begonnen de mannen aan een stevige warming-up. Rekken-Strekken en zelfs een positiespel om goed voorbereid de wedstrijd in te gaan. Frank had problemen met het schoeisel en koos toch nog voor een schoenenwissel.

Ondanks de goede voorbereiding begon Nijland slap aan de wedstrijd. Binnen de kortste keren keek het al tegen een 1-0 achterstand aan. Het stond niet goed op het middenveld en het spel was slordig. Toch kwamen er een aantal mogelijkheden door afstand schoten van Redmer en Lars. Na een vrije trap van Thomas dacht Pedro de gelijkmaker in te tikken maar de grensrechter vlagde af voor buitenspel. Na 25 minuten spelen viel het volgende doelpunt toch weer in het doel van de goed keepende Sytze. Na de 2-0 achterstand besloot Joop om te wisselen. Hendrik en Marc kwamen in de ploeg. Er zat gelijk wat meer voetbal in de ploeg en nog voor rust kwam de verdiende aansluitingstreffer. Hendrik brak door de defensie van de Lions en Sjoerd ronde met een bekeken bal over de keeper keurig af.

In de rust benadrukte Joop dat hier absoluut niet verloren hoefde te worden. Dit zelfde gevoel hadden de spelers en met vertrouwen ging iedereen weer het veld op. Toch ging het gelijk na rust weer mis. Na balverlies op het middenveld schakelden de Lions razendsnel om. Doordat het schot van de spits van richting werd veranderd door Redmer stond Sytze op het verkeerde been en was hij kansloos. Na deze nieuwe klap voor het 4e hield iedereen er geloof in en begon het lekker te lopen. Via snelle aanvallen over de flanken werd er goed gecombineerd en dit resulteerde in kansen.

Na een goede aanval via de linkerkant waar Rimmer steeds gevaarlijk opdook was het Lars die vanaf de penaltystip raak kopte in de linkerhoek. Na de 3-2 ging het snel. Wederom via een snelle aanval was het Hendrik die in dezelfde hoek als Lars tekende voor de gelijkmaker. Na een harde voorzet van Marc hadden de verdedigers zoveel moeite om de bal te verwerken dat hij in eigen doel terecht kwam. De grensrechter vlagde tevergeefs nog voor buitenspel maar hier was geen sprake van en dus kwam Nijland op 4-3. Nijland zette door via een mooie combinatie stuurde Sietze Hendrik de diepte in, die kon doorlopen richting de keeper en gunde Pedro de intikker. Na deze 5-3 kwamen de Lions er niet meer aan de pas.

Na 90 minuten van de goed fluitende scheidsrechter Jan Feenstra het mooi geweest en zo stapten de Nijlanders verdiend met 3 punten van het veld af. Na de wedstrijd was het nog lang gezellig in de Mande. Met 7 punten uit 4 wedstrijden staat het vierde elftal nu gedeeld op de derde plaats.