Jo15 wint van Terschelling

4 oktober 2021 13:45

Vandaag moesten wij het opnemen tegen Terschelling JO15

De eerste helft was niet des JO15-1. Er werd onzorgvuldig gespeeld en het leek of we van te voren dachten dat dit een makkelijk potje zou worden.

Er werd (te) veel gelopen met de bal. Het spel werd te weinig verplaatst zodat we meerdere keren achter elkaar over de zelfde kant wilden doorkomen. Als het te druk is zullen we andere oplossingen moeten gaan zoeken en die liggen vaak op andere plekken op het veld. Positief punt was dat onze halfspelers niet te diep stonden en zo ruimte creëerden om goed te combineren.

Desondanks stonden we met 2-0 voor bij de rust. De eerste goal was een snelle rush van Sytze die zich zelf vrijspeelde en vanaf de achterlijn Sander vond  (gelegenheidsspits) en die wist dit wel te waarderen. Voor rust werd het ook nog 2-0. Terschelling had het idee nog in de wedstrijd te zitten en dat kwam door ons.

In de rust werden de mannen even op scherp gezet.

Na rust was het weer ouderwets en vlogen de ballen er regelmatig in. Sikke maakte zijn debuut in de competitie na een paar weken geblesseerd te zijn geweest. Hij wist ook het net te vinden en dat is natuurlijk altijd lekker als spits. Sven en Xavi waren ook invallers en wisten het net ook te vinden.  Betekent dat we een geode, brede groep hebben die allemaal hun steentje bijdragen.

Rients op de rechtsback was ook een openbaring. Mooie combinaties met Sytze zorgden ervoor dat de rechterkant  veelvuldig aanvallend veel bijdrage had aan de aanvalsdrift van het team.

Al met al een mooie tweede helft die ook goed werd gewaardeerd door de vele supporters die deze wedstrijd wisten te vinden.

Volgende week spelen we uit om 12.05 uur in Minnertsga tegen de plaatselijke trots. Minnertsga heeft tot nu toe ook alles gewonnen, dus we zijn benieuwd waar we staan.