(Maatschappelijke) stage

Wat is maatschappelijke stage?

Tijdens de middelbare school is het verplicht om een maatschappelijke stage te lopen. Doel van de maatschappelijke stage is dat alle jongeren tijdens hun schooltijd kennis maken met én een onbetaalde bijdrage leveren aan de samenleving. We noemen dit ook vrijwilligerswerk. De stage moet zinvol zijn. Voor de leerling die merkt dat zijn inzet ertoe doet, maar ook voor de samenleving die merkt dat er leuke dingen gebeuren. Je moet dus iets gaan doen waar andere mensen voordeel aan beleven. Wat is er dan leuker dan een sportvereniging helpen? Bij VV Nijland bieden we je alles wat je wenst: plezier, omgaan met andere mensen, eigen verantwoordelijkheid en een leuke, sportieve omgeving.

Leerling profiel

Voor alle leerlingen hebben wij mogelijkheden (VMBO - HAVO – VWO). Je kunt een complete maatschappelijke stage bij ons lopen maar ook een gedeelte van je benodigde uren kun je bij ons invullen.

Dus waar wacht je nog op? meld je aan !

Een greep uit de mogelijkheden

Assisteren bij trainingen en/of wedstrijden;

• Wekelijkse trainingen voor kinderen van 5 – 13 jaar;
  • Op verschillende dagen en tijdstippen van September t/m Juni.

Assisteren bij organisatie evenementen;
Bij VV Nijland hebben we bij de jeugd een activiteitencommissie. Regelmatig organiseren wij een evenement voor verschillende doelgroepen. Hulp is daarbij altijd gewenst.

• Voorbeelden: Sinterklaasevenement, zaalvoetballen, zwemmen, toernooien, afsluiting seizoen, en natuurlijk ook eigen ideeën

Fluiten van wedstrijden;

• Ben je een voetballer/voetbalster en lijkt het fluiten van wedstrijden je wat? Misschien heb je een scheidsrechterskaart of wil je dit graag gaan halen?
  • De ideale manier om op zaterdagochtend je maatschappelijke stage uren in te vullen.

Facilitaire ondersteuning;

• schoonmaken kleedkamers;
  • werkzaamheden voor de kantine, schoonmaak, hulp in de keuken of de bar

Ben je een communicatie talent?

• Dan kun je een bijdrage leveren aan de redactie van ons clubblad of onze website, verslagjes van de verschillende teams voor in de plaatselijke korhoen, noem maar op...
  • Iedere zaterdag moet het hele voetbalprogramma worden gedraaid. De mensen van wedstrijdzaken zorgen dat dit elke zaterdag weer op rolletjes verloopt maar kunnen altijd assistentie gebruiken

Doe je een sportopleiding en moet je hiervoor training geven?

VV Nijland is sinds 2014 gecerticeerd via Calibris. Binnen onze vereniging kun je op niveau 2, 3 en 4 training geven en/of meehelpen in de organisatie.

Bel of mail ons als je interesse hebt en we gaan samen met jou kijken welke maatschappelijke stage het beste bij jou past !

Contactpersoon: Hein Damstra