Nijland wint bekerpoule

Mulier 1

Mannen, 1, Groep 2 32

16 september 2017 14:30

Nijland sloot vandaag de poulefase in de beker af met een gelijkspel (1-1) in Witmarsum tegen Mulier. Na overwinningen tegen IJVC (0-2) en Heeg (2-0) was dat voldoende om de poule te winnen. Nijland kon in alle drie wedstrijden nog niet overtuigen, maar het gaat dus wel door naar de volgende ronde met zeven punten uit drie wedstrijden.

In een poule met de bovenstaande drie teams is dat ook wel het minste wat je mag verwachten. Makkelijk ging het allemaal allerminst en dat kwam vooral omdat Nijland steeds te maken kreeg met een zeer defensief ingestelde tegenstander. In IJlst was het IJVC dat zich ingroef op eigen helft en pas na ruim een uur was het Sjoerd Tjalsma die dan toch de ruimte vond voor de 0-1. Hij maakte ook de 0-2 en Nijland had hierna veel kansen om de score uit te bouwen, maar liet dit na.

In de tweede wedstrijd kwam Heeg ook opmerkelijk defensief naar Nijland. Gelukkig scoorde Sjoerd Tjalsma al vrij snel de 1-0, maar Heeg gaf verder weinig weg en had zelfs kansen op de gelijkmaker. In de slotfase maakte Jarin op aangeven van Remco de 2-0 en daarmee was de wedstrijd beslist.

Tegen een goed georganiseerd spelend Mulier kwam Nijland vandaag moeilijk op gang en kwam het zelfs op achterstand. Naarmate de wedstrijd vorderde gingen de blauwhemden beter spelen en kort voor rust was het Jarin die de bal in de kruising schoot. Na de rust kreeg Nijland een paar enorme kansen om toch de winst te pakken, maar gelukkig was een gelijkspel ook voldoende om de poule te winnen.