Nijland grijpt de eerste punten tegen NOK

NOK 1

Mannen, 1, 3e klasse A

30 september 2017 14:30

Nijland won zaterdag met 3-2 van NOK en zoals de uitslag al aangeeft, ging dat met horten en stoten. Het kwam de eerste helft op een 2-0 voorsprong en dan is het normaal gesproken wel einde verhaal. Niets was echter minder waar, want NOK kreeg deze wedstrijd heel veel kansen en kwam dan ook op gelijke hoogte. Kort voor het einde pakte Nijland de zege die er niet meer in leek te zitten.

Zonder de op vrijdag getrouwde Eelke, ging de thuisclub voortvarend van start en na een mooie snelle counter zette Nico Jarin alleen voor de doelman. Jarin wipte de 1-0 vervolgens heel beheerst over de uitkomende doelman en er leek geen vuiltje aan de lucht. Ook al omdat de kansen bleven komen en NOK niet zo goed wist wat het met de thuisclub aan moest.

Tot ineens NOK een handvol kansen kreeg om te scoren. Een inzet van rechts ging net voorlang en Peter hield de zekere gelijkmaker met de voeten tegen. Tussendoor kreeg Jarin een enorme kans om de voorsprong uit te breiden, maar hij raakte de bal niet goed.

NOK bleef gelukkig ook volharden in het missen van kansen. Eerst zag Peter een kopbal van Andela, na een voorzet van rechts, rakelings over gaan en daarna ranselde onze in grote vorm verkerende doelman een knal van Schotanus uit de kruising.

Na een half uur was daar echter weer een dodelijke counter van de blauwhemden en Nico ronde een mooie pass van Mente bekwaam af. Na deze 2-0 leek de wedstrijd gespeeld en voor de rust gebeurde er niet veel meer. In de rust kwam Erwin er in voor Wieger om zo met nog meer snelheid voorin de score uit te breiden.

Dat pakte even anders uit toen NOK van de aftrap af de 2-1 maakte. Ze waren duidelijk behoorlijk geprikkeld uit de kleedkamer gekomen en deze aansluitingstreffer zette de gasten helemaal in vuur en vlam. Een hele slechte vrije trap werd in de muur geschoten, maar viel voor de voeten van Andela, die bekwaam afronde. De zo mooie voorsprong was verkleind en Nijland moest vol aan de bak om de gelijkmaker te voorkomen.

Het zag er nu aanvallend en verdedigend niet goed meer uit bij de thuisclub en NOK kreeg veel ruimte en mogelijkheden om gelijk te maken. Het leek een kwestie van tijd voordat een opvallend onzeker verdedigend Nijland weer een doelpunt zou incasseren. Met hangen en wurgen en door het keeperswerk van Peter bleef het overeind, zonder zelf nog gevaarlijk te worden. Een kwartier voor het einde viel de 2-2 dan ook uit een corner. De corner was slecht en leek in het zijnet te gaan, maar plofte op de paal en Andela maakte vervolgens gelijk.

De storm van NOK ging nu wat liggen en Remco kwam in het veld voor Jarin. Hoewel de gasten ook nu gevaarlijk bleven, kwam Nijland er langzaam wel weer wat meer gevaarlijk uit en dit resulteerde vijf minuten voor het einde zowaar in de 3-2. Nico maakte zich vrij aan de linkerkant en zette met rechts voor op de inlopende Sjoerd, die de winnende binnen prikte.

De voorsprong werd met Foeke als extra verdediger voor de leeggespeelde Nico zonder veel problemen over de streep getrokken. NOK voelde zich natuurlijk behoorlijk te kort gedaan en daar konden wij ons wel iets bij voorstellen.

De eerste drie punten zijn binnen en je moet ergens beginnen natuurlijk. Er is echter nog veel werk aan de winkel als we op deze wedstrijd af gaan. Zaterdag spelen we in Oppenhuizen tegen het gepromoveerde TOP '63.