Nijland blijft steken op gelijkspel tegen Waterpoort Boys

Waterpoort Boys 1

Mannen, 1, 3e klasse A

14 oktober 2017 14:30

Afgelopen zaterdag nam Nijland het thuis op tegen Waterpoort Boys en in een pover duel deelden de teams de punten (1-1). Voor de rust leek Nijland het duel naar zich toe te trekken, maar scoren deed het niet.

Na de rust stond het bij WPB beter en ze scoorden ook, maar Nijland werd kort voor tijd wederom gered door een strafschop.

Nijland begon voortvarend en kreeg van een zeer slordig WPB alle tijd en ruimte om gevaarlijk te worden. Na een minuut of tien scoorde Nico dan ook uit de rebound na een schot van Sjoerd, maar weer ging de vlag omhoog voor buitenspel.

Dit keer was het wel terecht en het doelpunt telde niet. Naarmate de eerste helft vorderde zakte de wedstrijd naar een bedenkelijk peil.

De teams leken dan ook te gaan rusten met de brilstand, maar toen was daar ineens de eerste kans voor WPB. De bal verdween gelukkig voor ons hoog over het doel en dus gingen beide teams enigzins ontevreden richting de kleedkamers.

Na de rust besloot WPB Nijland op te vangen en werd het nog lastiger om een gaatje te vinden in de verdediging van de Sneekers. De tweede helft liet twee onmachtige teams zien, maar WPB oogde dreigender dan de thuisclub. Nijland kreeg geen ruimte meer om te voetballen en had zichtbaar moeite om ook maar iets te creëren.

Verdedigend gaf Nijland de hele wedstrijd eigenlijk geen krimp, maar na zeventig minuten verslikte Bouke zich in de opstomende Spoelstra. De middenvelder kon zo doorlopen naar de goal en liet Peter met een beheerste knal kansloos. Na deze 0-1 kwam Erwin in het veld voor Wieger en zette Nijland alles op alles om het tij te keren.

Er werd druk gezet en weer meer gecombineerd, waardoor WPB terug werd gedrongen. In een vol strafschopgebied schoot Bouke vervolgens, na een vrije trap, de bal tegen de hand van een WPB'er en de scheidsrechter wees naar de stip. Bouke schoot Nijland weer op gelijke hoogte, dit keer met nog tien minuten op de klok.

Nijland ging hierna op zoek naar de volle winst, maar ook WPB kwam er soms gevaarlijk uit. De kans op de volle winst voor de blauwhemden was in de laatste minuut voor Sjoerd, maar hij zag zijn inzet voorlangs hobbelen. Het was ook te veel geweest, want in tegenstelling tot de eerste drie wedstrijden, maakte Nijland aanvallend te weinig klaar om aanspraak te maken op de volle buit.

Volgende week nemen we het thuis op tegen de koploper, SDS. Het sterk verjongde team uit Oosterend heeft al acht punten verzameld en kent een prima start. Het belooft dus weer een mooie en beladen derby te worden, want Nijland wil ook naar de top van de ranglijst.