Nijland ten onder tegen De Walde

De Walde 1

Mannen, 1, 3e klasse A

4 november 2017 14:30

Nijland verloor zaterdag van De Walde met 1-2 en de gasten verdienden de overwinning. Ondanks dat Nijland nog op voorsprong kwam, kreeg het De Walde nooit onder de duim. De gasten scoorden dan ook kort voor en na de rust en dat riep Nijland ook over zichzelf af. Een rode kaart voor de gasten na een uur spelen had de wedstrijd nog kunnen doen kantelen, maar zover kwam het dus niet.

De Walde begon goed aan de wedstrijd en Nijland had moeite om de gasten onder controle te krijgen. Vooral de constant opkomende linksachter Tiemen Landman zorgde voor veel problemen. Ook de vele corners en verre ingooien zorgden voor veel onrust en het was dan ook verrassend dat Nijland op voorsprong kwam. Een van de aanvalsopzetjes over de linkerkant leverde een voorzet van Nico op, die in eigen doel werd gekopt en zo stond het dus zomaar 1-0. Arjan kreeg ook nog een enorme kans op de tweede treffer, maar hij kopte een voorzet van Fokke Jan voorlangs. Kort voor rust soleerde Tiemen Landman door de defensie, maar zijn inzet werd nog gestopt door Peter. De rebound van Jouke Jan de Vries was helaas wel raak en zo gingen we aan de thee met een 1-1 stand.

Ook na de rust begon de thuisclub weer niet goed en dit keer was het Jesse Pel die na een opeenstapeling van fouten de 1-2 aantekende. Na een uur spelen leek Nijland de wedstrijd toch nog een andere wending te kunnen geven, omdat De Walde met tien man verder moest. Een stevige overtreding van achteren kwam Anne Willem Landman op een rode kaart te staan en hierna werd de wedstrijd ook steeds grimmiger.

Nijland probeerde uit alle macht gelijk te maken, maar verder dan twee pogingen op de lat kwam het niet. De spelers wilden allemaal wel, maar er lukte gewoon heel weinig op deze druiligere zaterdag in november.

Ondertussen kwam De Walde er ook nog regelmatig gevaarlijk uit en was het soms flink oppassen voor de derde treffer. Kort voor het einde moest ook invaller Erwin er af met twee keer geel en zo was het weer tien tegen tien. Diep in de blessuretijd leek de andere invaller Wieger de gelijkmaker binnen te koppen, maar keeper Lootsma stond op de goede plaats.

Komende dinsdag spelen we om 20.00 voor de beker tegen Read Swart en komende zaterdag hebben we dus vrij. Een week later gaat de reis naar koploper Oudehaske.