Nijland ten onder in Oudehaske

Oudehaske 1

Mannen, 1, 3e klasse A

18 november 2017 14:30

Nijland verloor zaterdag met 2-0 van Oudehaske en daardoor won de thuisclub de 1e periode. Lange tijd had Nijland de wedstrijd onder controle, maar een grove dekkingsfout was het breekpunt in de wedstrijd. Daarna kreeg Nijland meerdere kansen om gelijk te maken, maar uiteindelijk was het Oudehaske dat de 2-0 maakte.

De eerste helft waren er weinig kansen aan beide kanten, maar Oudehaske kwam het dichtst bij een doelpunt. Ze zagen een doelpunt afgekeurd worden vanwege buitenspel en scoorden bijna uit de rebound van een vrije trap. Oudehaske had meer balbezit, maar Nijland kwam eigenlijk totaal niet in de problemen en counterde soms gevaarlijk.

De tweede helft zette Oudehaske dan ook aan en Nijland kwam wat meer in de verdrukking. Het liep allemaal op niks uit, maar toch scoorde de thuisclub na ruim een uur uit een corner. Een zeldzame en fatale dekkingsfout kwam Nijland duur te staan, toen topscorer Bouma in vogelvrij kon inkoppen en de 1-0 maakte.

Nijland kreeg hierna een paar kansen om gelijk te maken, maar hij wilde maar niet vallen. Een kopbal van Jarin werd uit de goal geranseld door de doelman en bij een kopbal van Mente kreeg hij hulp van de lat. Ook een van richting veranderde inzet van Arjan werd op miraculezuze wijze uit het doel gehouden en zo bleef het 1-0.

Nijland ging in de laatste fase alles of niets spelen, maar meteen viel de 2-0, door Joram Smits. Remco leek nog te gaan scoren in de laatste minuten, maar hij kon net niet bij een voorzet van Nico. Zo greep Oudehaske de eerste periode en dat is een mooi begin van het seizoen voor de oranjehemden.

Nijland is na twee nederlagen gezakt naar de middenmoot en dat is toch even slikken. Volgende week ontvangen we QVC, dat drie puntjes minder heeft.