Nijland deelt de punten met QVC

QVC 1

Mannen, 1, 3e klasse A

25 november 2017 14:30

Zaterdag kwam Nijland niet verder dan 1-1 tegen QVC in een vermakelijke wedstrijd, die aan het einde alle kanten op kon. Nijland had in de eerste helft de wedstrijd moeten beslissen, maar was aanvallend heel slordig. De tweede helft kwam QVC een stuk beter voor de dag en in de slotfase hadden beide teams de volle winst kunnen pakken.

Nijland had zich voorgenomen weer eens drie punten te pakken, na twee nederlagen op rij. QVC oogde in de eerste helft als een gewillig slachtoffer en de thuisclub kon naar hartenlust aanvallen in de grote ruimtes. Dat deed het echter zo onzorgvuldig dat het frustrerend werd en doelpunten bleven dan ook uit. De grootste twee kansen waren vlak voor rust voor Nico en Jarin, maar beiden faalden in de afwerking. Een mooie voorzet van Sjoerd kwam bij Nico en hij kon de hoek uitzoeken, maar de keeper gooide zich voor het schot. Vervolgens werd de bal weer voorgezet en was daar Jarin die met links voorlangs schoot in zeer kansrijke positie.

Na de thee kwam QVC pas echt los en ze kwamen ook prompt op voorsprong. Erik Pluister pikte de bal op, versnelde en schoot hard en laag raak voor de 1-0. Nijland schrok wakker en trok ten aanval, maar eerst was het wederom Pluister die uit eenzelfde positie hard voorlangs schoot. Niet veel later kwam Nijland toch op 1-1 toen Arjan een voorzet van Nico bij de eerste paal binnen kopte.

Hierna gingen beide teams voor de winst en was er weinig te zeggen over de afloop van dit voetbalgevecht. Via Nico en invaller Wieger was Nijland een paar keer heel dicht bij de winnende, maar aan de andere kant had Wieger Zwaan ook kunnen scoren. Het bleef uiteindelijk bij 1-1 en na twee nederlagen pakte Nijland dus weer een puntje. Je moet ergens beginnen, zullen we maar zeggen.

Volgende week gaan we op bezoek bij het onberekenbare Willemsoord. Komende dinsdag bekeren we tegen BCV op het kunstgras van Hardegarijp.