Nijland kan geen vuist maken tegen Heerenveense Boys

Heerenveense Boys 1

Mannen, 1, 3e klasse A

5 mei 2018 14:30

Nijland won nog nooit van Heerenveense Boys (HVB) en zaterdag lukte het weer niet (0-2). De gasten kwamen vlak na rust op voorsprong en Nijland was niet bij machte daar wat aan te doen. Er lukte zo goed als niks bij de thuisclub en het resultaat was een vrij kansloze nederlaag.

Zonder Jarin de Jong, maar met Wieger Boonstra begon Nijland vol goede moed aan het treffen met HVB. Het kwam helaas nooit echt lekker in de wedstrijd en er was weinig te zien van de energieke vechtmachine die Nijland normaal gesproken is.

HVB deelde de lakens uit en Nijland verdedigde prima, zonder zelf gevaarlijk te worden. Ondanks het vele balbezit kwamen de gasten overigens ook niet tot grote kansen en eigenlijk was de thuisclub voor de rust nog het dichtst bij een doelpunt. Wieger Boonstra ramde de grootste kans helaas net over.

Kort na de rust kwam HVB op onverwachte wijze op voorsprong, na een kopbal van rechtsbuiten Van der Wal. In een vol strafschopgebied verlengde de vrij kleine aanvaller volledig vrijstaand een korte corner tot in het doel en zo was het 0-1.

Nijland zat al niet lekker in de wedstrijd en als HVB de eerste halve kans dan ook nog meteen afmaakt, wordt het er niet makkelijker op. De thuisclub ging op zoek naar de gelijkmaker, maar kwam in de resterende veertig minuten niet eens in de buurt van een doelpunt.

Silvan Kooistra, Pier Gerbrandy en Foeke Deinum mochten allen invallen om zo wat nieuwe energie in het team te brengen, maar het mocht niet baten. Tien minuten voor het einde werd het laatste beetje hoop aan flarden geschoten door een mooi afstandschot van HVB dat binnenkant paal binnensloeg.

Na deze 0-2 was de wedstrijd gespeeld, maar er kwam via Twitter goed nieuws uit Willemsoord. Daar boog de thuisclub een achterstand om in een 3-2 overwinnig tegen runner-up De Walde. Zo staan we er ondanks deze nederlaag nog beter voor, met nu nog drie wedstrijden te spelen en een voorsprong van vijf punten.

Na een hele sterke serie van 19 punten uit 7 wedstrijden, was het vandaag niet de dag van Nijland. Het zal er allemaal wel bijhoren, maar dit Nijland kan vele malen beter. Ondanks het slechte gevoel wat we overhouden aan deze wedstrijd, kunnen we komende zaterdag wel kampioen worden.

Nijland neemt het dan in Stavoren op tegen QVC en De Walde ontvangt Waterpoort Boys. Nijland en De Walde strijden voor de titel en QVC en WPB gaan uitmaken wie er rechtstreeks degradeert.

Foto's Lolke Woudstra