Nijland loopt tegen kansloze nederlaag op in Easterein

SDS 1

Mannen, 1, 3e klasse A

24 maart 2018 14:30

Nijland verloor zaterdag met duidelijke cijfers van SDS (3-0) en dat deed even pijn bij de blauwhemden.  Beide teams kregen de ruimte om te voetballen, maar eigenlijk werden er zo goed als geen kansen gecreëerd. SDS sprong echter dodelijk met de weinige mogelijkheden om en Nijland kreeg eigenlijk geen kansen om daar wat aan te doen.

Nijland begon de wedstrijd in dezelfde opstelling als tegen De Walde, maar op één of andere manier kwam het maar niet lekker in de wedstrijd. En dat beetje extra wat je verwacht in een derby tegen SDS was er al helemaal niet. Beide teams deden verwoede pogingen om tot goed voetbal en kansen te komen, maar het eerste half uur gebeurde er niets  gevaarlijks voor beide doelen.

De wedstrijd werd dan ook opengebroken door een vrije trap van Erik Haitsma. Van een meter of twintig schoot hij de 1-0 kiezelhard achter een kansloze Peter. Even daarna moest Arjan er na een harde overtreding op Erik Haitsma zelf geblesseerd vanaf en werd hij vervangen door Nico Pieter Bonnema. Diezelfde Nico kreeg de grootste kans van de middag nadat keeper Jaap Toering hem de bal in de voeten speelde, maar zijn bekeken boogbal viel net over de lat op het doel.

De tweede helft veranderde er niet veel aan het wedstrijdbeeld, maar na een kwartier kopte Peter een diepe bal weg, waar achteruit lopen en vangen verstandiger was geweest. Jelmer Posthumus profiteerde en gaf Haptamu de Hoop een niet te missen kans op 2-0. Dat deed de topscoorder van SDS dan ook niet en dus werd het een vrij kansloze missie voor Nijland.

Pier Gerbrandy kwam erin voor Tsjeard Weersma en Nijland deed een poging om nog wat aan de score te veranderen. Het kwam ook wel tot aanvallen, maar de verdediging van SDS stond als een huis en er was geen doorkomen aan. In de laatste minuut sloeg SDS nog wel een keer toe, toen de opgekomen Gerwin Sijbesma op wel zeer bekeken wijze de 3-0 in de hoek deponeerde.

Nee, na 13 punten uit de voorgaande 5 wedstrijden, was het nu duidelijk niet de dag van Nijland. Volgende week ontvangen we koploper Oudehaske en dan moet het anders en vooral beter willen we punten pakken.