Nijland knikkert kansloos Read Swart uit de beker

Read Swart 1 (zon)

Groep 1 SR2

7 november 2017 20:00

Afgelopen dinsdag trad Nijland thuis aan tegen Read Swart uit de Knipe. Deze bekerwedstrijd moest door de week worden gespeeld, omdat Read Swart op zondag al een inhaalwedstrijd had staan. De thuisclub ging furieus van start en een enorme overwinning leek in de maak. Na de rust speelde Read Swart echter wat minder naïef en zo bleef het bij 6-0.

Read Swart staat op de 2e plaats in de 4e klasse op zondag en is daar duidelijk een kampioenskandidaat. Het team staat onder leiding van Jan Sietse Heida, die eerder ook trainer van Nijland was. De gasten wekten de woede bij Nijland op door pas tien minuten voor aanvang op het veld te verschijnen. Deze ongeïnteresseerde houding namen ze ook mee het veld in en binnen de kortste keren stond het 4-0.

De gasten speelden naïef en voor dat ze het wisten had Nico er al drie in liggen. Nico verscheen twee keer oog in oog met de doelman en werkte beide keren zeer overtuigend af. Hij maakte zijn hattrick compleet door een voorzet van Jarin bij de tweede paal binnen te tikken. Daarna draaiden de heren de rollen om en maakte Jarin de 4-0 op aangeven van Nico.

Na de rust speelde Read Swart met wat meer verstand, maar Nijland bleef vol vuur jagen op doelpunten. Uit een corner van Fokke Jan kopte Jarin al vrij snel de 5-0 tegen de touwen, maar daarna scoorde alleen Arjan nog op aangeven van Nico de 6-0. Read Swart kreeg geen enkele kans om te scoren en 'de nul' werd met overtuiging gehouden.

Een overtuigend optreden van Nijland zorgde er dus voor dat we een ronde verder zijn in de beker. Komende zaterdag zijn we vrij en de week daarna gaat de reis naar koploper Oudehaske.