Verslag Nijland 3- Oudega 2

Oudega 1

Mannen, 3, 6e klasse N

21 oktober 2017 14:30

Afgelopen zaterdag mocht Nijland 3 het opnemen tegen Oudega 2. Na een knap behaald punt tegen SDS vervolgt door 2 verliespartijen was het derde toe aan een overwinning. En die kwam er, na een heerlijke voetbalpot werd er verdiend gewonnen met 5-3.

Het derde begon met een aantal nieuwe gezichten aan de wedstrijd. Door een aantal afmeldingen moest er hier en daar wat geschoven worden en dus werden Menno en Atze toegevoegd aan de selectie vanuit het Twadde. AJ vd Belt is ook tijdelijk weer in Nijland en gaf aan ook zijn conditie op pijl te willen houden bij het derde. Zo werd er gestart met Menno, AJ, Onno en Kor achterin. Op het middenveld begonnen Lars, Jan, Sietze en Frank en voorin Sjoerd en Atze.

Vanaf minuut 1 was het duidelijk dat Nijland vol voor de overwinning ging. Frank schoof door naar voren waardoor er sprake was van een 4-3-3 opstelling met veel druk op de verdediging van Oudega.

Na 5 minuten brak Frank door via de rechterkant en haalde de achterlijn. Met alleen Sjoerd voor het doel met 2 bewakers bij zich besloot Frank voor eigen succes te gaan en de poging ging maar rakelings lans de 2e paal. Hierna volgde nog een aantal dot van een kansen voor met name Sietze. Hij wist de bal er maar niet in te krijgen zelfs niet van een meter of 3. De bal ging over het doel heen. Na een minuut of 25 was het Oudega dat er via hun rechterkant rap uit kwam. Kor raakte de voorzet nog aan waardoor de bal lastig te verdedigen werd en vervolgens wist de spits van Oudega hier wel raad mee. 0-1, een flinke domper voor Nijland en bij een aantal spelers ging de gedachte 'daar gaan we weer' al door het hoofd.

Kort na de 0-1 was het Sjoerd die aan de bal kwam voorin, passeerde zijn directe tegenstander en schoot knap raak in de linker onderhoek. 1-1 en het geloof kwam weer terug bij Nijland. Vervolgens ging het rap; Via een hele mooie aanval over meerdere schijven werd Atze alleen voor de keeper gezet. Waar hij in eerste instantie nog op de keeper stuitte schoot hij in 2e instantie de bal binnen. Vervolgens ging Nijland gelijk weer op de aanval. Nijland kreeg een hoekschop genomen door Kor, Hij raakte de bal niet optimaal waardoor hij laag bij de eerste paal kwam. Maar daar was Lars zeer alert en hij werkte de bal vlak lans de paal binnen. 3-1 bij rust waar Nijland ook wel met 6-1 voor had kunnen/moeten staan.

De 2e helt was een stuk minder voor Nijland, er werd minder gevoetbald en meer de lange bal gespeeld. Oudega daarin tegen begon wel wat meer te voetballen. Al vroeg in de eerste helft kwam Oudega weer via de rechterkant door en terug in de wedstrijd. 3-2. Gelukkig pakte Nijland het gelijk weer op en kwam het via een voorzet vanaf rechts op 4-2, het was Atze die op scherp stond bij de 2e paal. Vervolgens kreeg Nijland nog een hele grote kans. Het was Sikke die op avontuur was gegaan, en opeens helemaal vrij stond in de 16. Een perfect bal van Jan, een perfecte aanname van Sikke had moeten eindigen in een perfecte goal, maar Sikke strandde helaas op de keepper. Oudega bleef echter aandringen en maakte in de 70e minuut weer een aansluitingstreffer. 4-3 en toen had het nog heel spannend kunnen worden. Dat werd het gelukkig niet doordat Lars vrij vlot achter de 4-3 voor de 5-3 tekende. Met links schoot hij in de kluts de bal beheerst binnen. Dit was voor Oudega de mokerslag en wist dat er niets meer te halen viel deze middag.

Een hele mooie overwinning voor Nijland met zeer leuk voetbal werd na afloop nog even gevierd in de Mande. Komende zaterdag speelt het derde opnieuw thuis. Ditmaal is Heerenveense boys 5 de tegenstander. Heerenveense boys staat momenteel op de 5e plek en Nijland op de 7e plek en dus belooft dit weer een heerlijke pot te worden.