Eerste overwinning is een feit voor It Twadde!

Delfstrahuizen 2

3e klasse B

22 september 2018 12:00

Na drie zware, maar nuttige bekerwedstrijden tegen respectievelijk VV Makkum 2, Blauw Wit 2 en Drachtster Boys 2 stond vandaag de eerste competitiewedstrijd tegen nieuwkomer Delfstrahuizen 2 op het programma.

In de laatste bekerwedstrijd tegen hoofdklasser Drachtster Boys 2 (4-0 verlies) kon je zien dat ‘It Twadde’positioneel en verdedigend al heel aardig stond, maar dat eraan de bal meer lef en durf getoond mag worden.

Nijland startte goed aan de wedstrijd en was in de eerste 10 minutende bovenliggende partij. Vervolgens namen de gasten het overwicht over en na een kwartier voetballen resulteerde dit inde eerste echte kans van de wedstrijd. Hunrechtsbuiten brak door op rechts, gaf een puntgave voorzet op hun spits, die op zijn beurt van dichtbij vrij in kon schieten. Gelukkig voor ons redde Ruerd katachtig en bleef een achterstand bespaard.

Vervolgens deelde beide teams speldenprikjes uit en ontstond er een wedstrijd die zich vooral op het midden afspeelde. Tot in de 35ste minuut! Foeke liep slim weg vanuit de spits en werd van achteruit op de rechtsbuiten aangespeeld. Hij speelde zich keurig vrij na een prima loopactie van Jan, legde de bal panklaar neer op het hoofd van de inlopende Wieger en de 1-0 was een feit.

Na de rust veranderde er in eerste instantie weinig aan het spelbeeld. Beide teams probeerden het wel, maar echte grote kansen bleven uit. Toch was het Nijland die gaandeweg de tweede helft steeds meer uit zijn schulp kroop. In de 70ste minuut was Foeke met een harde knal op de paal dichtbij 2-0, probeerde Jurriaan het van afstand en kopte Wieger van dichtbij over.

In de 80ste minuut was het dan toch raak. Wieger gooide met zijn tweede van de dag de deur in het slot. Hij draaide zich prima vrij op de rand van de zestienmeter en ronde beheerst af.

Het enige smetje op een verdere faire wedstrijd was de rode kaart in de 90ste minuut voor de spits van Delfstrahuizen. Scheidsrechter Henk van Geerenstein, die de wedstrijd meer dan prima leidde, kon niet anders dan een rode kaart trekken, nadat de voorhoedespeler van Delfstrahuizende bal bij Frank in het gezicht gooide.

Desalniettemin een prima start van de competitie voor ‘It Twadde’.Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Zeerobben 3 op het programma. Ook zij wonnen hun eerste wedstrijd van het seizoen. Een geduchte tegenstander, want Bolsward 2 werd met 2-0 aan de kant gezet!