It twadde blijft winnen

SC Joure 3

10 november 2018 14:00

De heren van “It Twadde” verzamelden zich rond de klok van 1 uur in de bestuurskamer. Het eerste van Nijland was vrij en daarom was de wedstrijd twee uur verplaatst. Vandaag stond SC Joure 3 op het programma. “It Twadde” had al drie wedstrijden op rij drie punten gepakt en deze lijn moest voortgezet worden om boven in mee te draaien. Na de tactische aanwijzingen van Henk gingen de heren het veld op voor de warming-up. Het veld lag er zoals gewoonlijk weer fantastisch bij, het was een beetje nat en met muziek uit de speakers maakten de heren zich klaar voor de wedstrijd.

“It Twadde”  begon met de bekende spelers alleen Silvan stond op de rechtsback als enige wijziging. Na het fluitsignaal van de scheidsrechter begon Nijland goed aan de wedstrijd. Er werd zich aan de afspraken gehouden en hierdoor was SC Joure de bal elke keer al weer snel kwijt. Joure zakte wat naar achteren en lied Nijland het spel maken. Achterin werd goed de rust bewaard door Gerben, Folkert en de goed mee spelende keeper Ruerd. Het was al snel duidelijk dat Nijland het meest gevaar creëerde via de zijkanten waar veel ruimte lag. Een aantal keren kwam Nijland tot een voorzet vanaf de zijkant van een rechts of links half of van een opkomende back. Hier werd nadrukkelijk gezocht naar Foeke en Wieger voor de goal. Op een paar kleine kansjes na werd dit eerst niet gevaarlijk. Op een gegeven moment kreeg Foeke de bal aangespeeld en kon richting de goal, met een stiftje probeerde hij de keeper te omzeilen maar dit mocht niet baten. Nijland gaf achterin niks weg en het stond weer als een huis. Een klein slippertje van een goed spelende Menno was de grootste kans van Joure. Op het einde van de eerste helft kreeg Erwin op het middenveld de bal aangespeeld en kon met snelle passen richting de goal. Wieger en Foeke maakten goed ruimte en namen beide een man mee. Erwin kwam nog tot een schot maar die miste kracht en precisie.

Rust, de mannen gingen richting de kleedkamers. Menno werd gewisseld voor Pier waardoor Jan naar de positie van Menno verhuisde. “It Twadde”  kwam erg gedreven de kleedkamer uit en begon fel aan de tweede helft. In de 56e minuut kreeg Nijland een corner getrapt door Foeke die De Gabber wist te bereiken, die kopte waardoor Pier hem in kon tikken 1-0. Put your hands up for pierre klonk er door de speakers! Joure mocht aftrappen en was de bal alweer snel kwijt, razendsnel kwam Nijland er uit aan de linkerkant waar Wieger de bal voorzette en hem bij Foeke kreeg die met een listig hakje de bal bij Tjeerd kreeg die de 2-0 intikte. In dezelfde minuut staat Nijland 2-0 voor. Na een aantal minuten was het weer raak. Wieger krijgt de bal aan de rechterkant die op Foeke speelt, Foeke schiet in de lange hoek die de keeper wist te keren maar in de rebound was Tjeerd de keeper te snel af, 3-0. Dit kon toch niet meer misgaan voor Nijland. Nijland ging meer achteruit lopen en hield niet meer de druk vooruit zoals in het begin. Joure begon mensen van achteren naar voren te schuiven waardoor zij meer tot voetballen kwamen. Een aanval van Joure over onze rechterkant er werd uitgestapt door de verdedigers maar die hadden de bal niet, hij werd voor gegeven en iemand van Joure kon de bal zo binnen schuiven, 3-1. Joure bleef vooruit voetballen en ging Nijland meer vast zetten. Weer over de rechterkant kwam Joure eruit. De bal kwam voor, niet goed weg gewerkt en op randje zestien stond er iemand vrij die met een droge knal de bal langs Ruerd kon schuiven, 3-2. Nijland herpakte zich enigszins want deze voorsprong mocht niet meer weg gegeven worden. Eward die speciaal vanuit Amerika over was gevlogen mocht nog een paar minuten maken in “It Twadde”.In de laatste minuten was het nog even billen knijpen. Joure kreeg nog een vrije trap randje zestien dat resulteerde in een corner maar dit zorgde niet meer voor problemen. Nijland weet 3-2 te winnen en zet zijn reeks voort!

De was is bij onze nieuwe wasvrouw Marieke gebracht waar de heren erg blij mee zijn, bedankt Marieke. Volgende week mag “It Twadde” het opnemen tegen Waterpoortboys in Sneek om  11:30. Alles supporters bedankt en tot volgende week!Nijlan