Nijland 2 – Oeverzwaluwen 2

Oeverzwaluwen 2

3e klasse B

15 december 2018 11:30

Zaterdag 15-12 op een koude zaterdagochtend (11:30) stond de wedstrijd tegen Oeverzwaluwen op programma.

Voor beide ploegen de laatste wedstrijd voor de winterstop en dat was te merken op deze koude zaterdag op het niet al te beste Wetra veld. De wedstrijd werd fel begonnen aan de Nijlander kant en dat resulteerde gelijk in 2 goede kansen, helaas werd er niet zorgvuldig afgerond. Door ongelukkig balverlies op het middenveld en een bal die helaas verkeerd werd ingeschat door keeper Ruerd, kwamen we tegen de verhouding in op een 0-1 achterstand. Een domper voor de blauwhemden. Gelukkig werd de ploeg wakker geschud door het tegendoelpunt en gingen we verder waar we waren gebleven, en dat was kansen creëren. Dit resulteerde al snel in de gelijkmaker van Erwin Hoekstra 1-1. Dit gaf ons het gevoel dat we nu door moesten gaan en dat werd gedaan. Niet lang daarna kregen we een penalty nadat Wieger onderuit werd gehaald binnen de 16. Deze penalty werd koelbloedig benut door Foeke Deinum 2-1. Kort voor rust na goed door zetten van Siard werd Tsjeard door een overstapje van Foeke alleen voor de keeper gezet, Tsjeard was niet zelfzuchtig en legde de bal in de voeten bij Erwin die zijn tweede goal van de wedstrijd maakte 3-1. Een fijne opsteker net voor rust natuurlijk.

Na een fijn bakje thee gingen we verder met goals maken. Wieger mocht op zijn verjaardag aanleggen voor de 4-1. Jurriaan net in de ploeg gekomen voor Siard stuurde Tsjeard in de diepte die koelbloedig afrondde 5-1. 20 minuten voor tijd was de overwinning in ieder geval binnen, maar It Twadde ging door en dat resulteerde zelfs in de 6-1 door Foeke. Dit na een voorzet van Tsjeard en de verdediger die ongelukkig weggleed werd het Foeke niet lastig gemaakt. Net voor tijd kon Foeke zelfs nog aanleggen voor zijn hattrick maar hij deed zichzelf te kort door een penalty niet te benutten.

Een prima 6-1 overwinning waarmee Nijland 2 voor de winterstop met 22 punten op de tweede plaats staat, een prima eerste seizoenshelft en wie weet wat er na de winterstop nog allemaal voor moois gaat komen.