It twadde pakt een punt yn Boalsert.

SC Bolsward 2

6 oktober 2018 12:30

Afgelopen zaterdag stond er voor het twadde de altijd zware uitwedstrijd tegen Bolsward op het programma. Beide ploegen stonden na 2 wedstrijden gespeeld te hebben op 3 punten na 1 winstpartij en een verliespartij.

Nijland begon sterk aan de wedstrijd, Bolsward mocht de bal hebben van Nijland maar wist hier maar weinig raad mee. Bij balverlies van Bolsward kwam Nijland er telkens rap uit maar was te onzorgvuldig in de passing waardoor de eerste 20 minuten erg rommelig waren. Na 25 minuten gespeeld te hebben was het Foeke die een 'peer' van Arjan op waarde schatte en doorbrak via de linker flank. Pier liep goed mee en kon simpel binnen tikken na een goede voorzet van Foeke en Nijland kwam verdiend op voorsprong.

Na de 0-1 van het Twadde begon Bolsward steeds beter te voetballen en daar had Nijland het zichtbaar lastig mee. Met name de bewegende spelers op het middenveld en de crosspasses waren lastig te verdedigen. Terwijl Bolsward wel lekker aan het voetballen was, creëerde het echter helemaal niets. Het was zelfs Nijland die de 2-0 had moeten maken. Met een goede steekbal kwam Pier 1 op 1 met de keeper maar hij schoot de bal links naast het doel. De gelijkmaker net voor rust was dan ook een flinke domper voor Nijland. Na onzorgvuldig opbouwen kwam Bolsward er vliegensvlug uit en met een goede voorzet vanaf links kon de rechter aanvaller van Bolsward rustig aannemen en binnen schieten.

Nijland kwam na de rust goed uit de kleedkamer en dit resulteerde in een aantal kansen en hoekschoppen voor het Twadde. Toch wist Bolsward het wedstrijdbeeld weer om te draaien, mede geholpen door de scheidsrechter die het de 2e helft helemaal kwijt was. Bolsward speelde de bal weer lekker rond en Nijland kwam er eigenlijk voetballend niet meer aan te pas. Toch resulteerde dit de 2e helt eigenlijk niet in noemenswaardige kansen voor Bolsward door dat het achterin gewoon goed stond bij Nijland. Na 85 minuten vond de scheidsrechter het mooi geweest en konden beide ploegen ook wel leven met een punt.

Met 3 wedstrijden gespeeld te hebben en 4 punten te hebben verzameld staat het Twadde nu op een gedeelde 5e plaats. Komende zaterdag speelt het Twadde net als de overige 2 seniorenteams thuis. Oudehaske is dan de tegenstander met 3 punten uit 3 wedstrijden. Om 12 uur zal er worden afgetrapt op het Zweitse Huitema Sportpark waar het Twadde voor de volle winst zal gaan strijden.