It Twadde verliest ook tweede bekerwedstrijd

SDS 2

7 september 2019 14:30

Afgelopen zaterdag gingen de mannen van It Twadde met een uitgeklede selectie op bezoek bij de buurman uit Easterein, vv SDS. Zij spelen een klasse hoger en hadden hun eerste bekerwedstrijd overtuigend met 1-5 gewonnen van Zeerbobben 3, een team dat bij It Twadde in de competitie zit. We konden onze borst dus maar nat maken.

Voor het eerst vertrokken we met een compacte speaker in de tas richting de gastheer. Met de Gabber als DJ werd getracht de sfeer er wat in te brengen. Dit liep nog niet geheel vlekkeloos, met ander woorden de stiltes waren van langere duur dan de muzikale momenten. Het bereik van de box hield bij verplaatsing te wensen over. Maar de Gabber deed enorm zijn best en met Still Counting van Volbeat en Heartcore van Jebroer probeerde de Gabber er toch nog wat sfeer in te krijgen. Na dit gedreun, kwam Henk ook nog even aan het woord. Door de vele afwezigen had hij besloten de kicksen maar weer uit de wilgen te halen, en prompt vonden we hem terug in de basis elf. Als we op Anderlecht beginnen te lijken, dan belooft dit weinig goeds. Tactiek zoals gebruikelijk en bij doeltrappen laten we SDS niet opbouwen door de drie voorwaartsen slim te laten positioneren tussen hun verdedigers.

Tijdens de 1e helft pakte deze tactiek goed uit. De wedstrijd was in evenwicht en SDS kwam nauwelijks aan opbouwen toe. Ze hadden veel moeite om een fatsoenlijke aanval uit hun mouw te schudden en ze werden eigenlijk alleen maar gevaarlijk door geklungel aan onze zijde. “Restich oan de bal bliuwe” nam speler/coach Henk soms wat te letterlijk, waardoor SDS een keer 1 op 1 kwam. Gelukkig stond Rudy alert te keepen en was er een paar keer als de kippen bij. It Twadde was er een keer dichtbij via het hoofd van Wieger, maar zijn kopbal kwam niet verder dan het dak van de goal. Ook kwam Jelmer er met een goede aanname een keer gevaarlijk door, maar zijn eindpass op Folkert miste net de nodige precisie om een prachtige kans te creëren. Op slag van rust was het dan toch raak, maar dan wel aan de verkeerde kant. Balverlies op het middenveld en een razendsnelle omschakeling bij SDS aan de rechterkant. Het achterlijntje werd opgezocht en een harde en zuivere voorzet kon bij de tweede paal simpel worden binnen gelopen, 1-0. Niet veel later dacht SDS de 2-0 te maken, maar gelukkig had de scheidsrechter al gefloten voor de thee.

Trainer/coach Henk slachtofferde hemzelf (of was hij gewoon moe?) en ook Johannes kreeg rust, en de mannen van het vierde Thomas en Wiebe mochten het in de punt van de aanval proberen. De 2e helft liet een heel ander spelbeeld zien. It Twadde kon de bal nauwelijks meer in de ploeg houden en kon eigenlijk alleen maar tegen houden. Ook vielen er zo nu en dan wat spelers om, maar zonder wissels is het moeilijk wisselen. Dus op tandvlees werden de 90 minuten vol gemaakt. Ondanks vorenstaande had het ook zomaar 1-1 kunnen worden. Thomas kreeg een dot van een kans om met zijn hoofd een vrije trap van Jan te verlengen, maar vergat dit. Anders had dit zeker een doelpunt opgeleverd. Dit had overigens op dat moment wel tegen de verhouding in geweest, want SDS had veelal de bal en wist zo nu en dan wat kansen te creëren. Uiteindelijk werd het na een minuutje of 70 2-0, en daarmee was de wedstrijd wel beslist. Uiteindelijk kreeg SDS ook nog een penalty na een Jurriaantje die prachtig gepakt werd door Rudy. Helaas is dit een zeldzaamheid, dus je raad het wel: geen van ons liep mee. De rebound kon hierdoor simpel worden binnen getikt, 3-0. De paal moest het even flink ontgelden door de karate trap van Rudy, volledig terecht overigens. Laat het een wijze les zijn, en de volgende keer dus wel met zijn allen meelopen. Uiteindelijk blies de scheidsrechter na 90 minuten en een 3-0 stand op de fluit en konden we nog even gezellig nazitten in de mooie kantine van onze buurman.

Volgende week onze laatste bekerwedstrijd tegen Zeerobben 3 en dan gaan we ons opmaken voor de 1e competitie wedstrijd tegen Scharnegoutum uit. Tot volgende week!