Nijland verliest met 0-2 van VVI

VVI 1

2e klasse I

16 november 2019 14:30

In een teleurstellende wedstrijd verloor Nijland zaterdag met 0-2 van VVI. De bezoekers voetbalden beter, kregen meer kansen en wonnen verdiend.

Het lukte Nijland zaterdag niet om VVI pijn te doen. Pas diep in de tweede helft kregen de Nijlanders enkele kansen om de gelijkmaker binnen te werken. Nico Pieter Bonnema zag zijn kopbal naast de goal verdwijnen, na een mooie voorzet van Jarin de Jong. Mark Zijlstra raakte de bal niet vol en zag zijn doelpoging voorlangs gaan, na een uitstekende aanval via Nico Pieter Bonnema en Fokke Jan Kooistra. In de slotfase kopte Bonnema nog een keer in de handen van de VVI-doelman, maar toen hadden de bezoekers inmiddels al 0-2 gemaakt.

Nijland en VVI speelden een wat gezapige eerste helft. Nijland kwam daarin slechts tot een paar aardige aanvallen, terwijl VVI drie grote kansen kreeg. Tweemaal hield de jonge keeper Irolt Biesma met puike reddingen de bezoekers van scoren af. Pal voor rust was hij kansloos op een schot van dichtbij. Bouke Poelsma beoordeelde een voorzet verkeerd en ook Fokke Jan Kooistra kon Jan Faber niet meer van scoren afhouden. Een fikse tegenvaller, zo vlak voor rust.

In de tweede helft duurde het even voordat Nijland tot kansen kwam. VVI controleerde de wedstrijd, zonder dat dit tot veel doelgevaar leidde. Biesma redde knap op een poging van de gevaarlijke Jelle de Lange en stond ook in het restant van de wedstrijd attent te keepen. In de 80ste minuut besliste VVI de wedstrijd. Na voorbereidend werk van De Lange tikte Faber de 0-2 binnen. Toen het al langzaam schemerig begon te worden, floot de prima leidende scheidsrechter voor het laatst.

Voor Nijland is het nu zaak een streep te trekken onder de eerste acht wedstrijden en met een frisse blik en nieuwe energie vooruit te kijken. De competitiestart verloopt teleurstellend, maar de situatie is zeker niet uitzichtloos.

Volgende week speelt Nijland wederom een thuiswedstrijd. Nijland ontvangt dan SC Joure op het ZweitseHuitema Sportpark. Aanvang is om 14.30 uur.

De afwezige assistent-scheidsrechter Feike Boschma werd tegen VVI prima vervangen door Gosse Hofstra, waarvoor dank!