VVI 2 een maatje te groot voor 'It twadde'

VVI 2

3e klasse B

9 november 2019 12:00

Zaterdag speelde 'it twadde' een kraker tegen VVI 2. Beide teams stonden op 10 punten en met een overwinning zou het gat met de koplopers verkleind worden naar 2 punten.
De opstelling van Nijland was als volgt; Ruerd tussen de palen, Gerben Jurriaan Johan en Marco achterin, Sipke Siard Jan en Foeke vormden het middenveld, Wieger en Silvan stonden voorin en op de bank zaten Paul en Eward.

De eerste helft ging redelijk gelijk op, Nijland probeerde hoog druk te zetten en VVI wist niet veel te creëren. Het vele balbezit van Nijland wisten ze ook niet om te zetten naar echte kansen. In een van de eerste minuten ontving Silvan een hoge bal in de 16, die hij goed met zijn borst aannam en daarna over de keeper en helaas ook over de goal lobte. Na die kans was Nijland vaak erg onrustig aan de bal en in de laatste fase ging het vaak mis. Na een ingooi vlak voor de rust verloor de verdediging van Nijland de linker vleugel aanvaller van VVI een kwart seconde uit het oog waarna die de bal ontving en hard in de korte hoek keeper Ruerd kansloos liet. Door die zure tegentreffer ging Nijland met een 0-1 achterstand de rust in.
De tweede helft besloot Nijland niet zo veel te veranderen, toch gingen ze iets aanvallender spelen op jacht naar de gelijkmaker. Ineens kwam Nijland er vaak over de flanken goed door heen en creërden ze zo meer kansen. Toch eindigden de meeste voorzetten toch in de handen van de keeper van VVI, die overigens een goeie wedstrijd keepte. Door het aanvallende spel van It twadde kwam de bal in een snelle counter halverwege de 2e helft bij de spits van VVI terecht, die maakte een goeie actie en schoot daarna de 2-0 hard binnen. Een echte tegenvaller voor Nijland. Trainer Henk besloot het om te gooien en maakte zijn 2e wissel van de wedstrijd, Eward kwam er in en ging op linksbuiten spelen, door deze wissel stond Nijland nu opgesteld met 3 verdedigers, 4 middenvelders en 3 aanvallers. Eward stond nog koud op het veld toen hij al zijn eerste kans kreeg, na een aanval over de linkerflank kreeg hij de bal die hij vervolgens in het zijnet schoot. Nijland bleef aanvallen en kansen creëren op jacht naar de aansluitingstreffer. Toch wist VVI er weer met een counter goed uit te komen, de bal kwam weer terecht bij de spits die de bal over de uitgekomen Ruerd heen lobte en zo zijn tweede en de derde van VVI wist te maken. Dit kwam hard aan bij de spelers van Nijland, maar toch bleven ze rustig en gingen ze gewoon door met aanvallen. Voor de zoveelste keer wist Nijland ruimte op de flank te vinden, deze keer op de linkerkant bij Jan, die maakte een actie en speelde de bal naar Sipke die op de rand van de 16 vrij was gekomen, Sipke legde de bal klaar voor Siard die zonder te treuzelen op doel schoot, de bal werd nog een beetje van richting veranderd en rolde zo langs de doelman van VVI, stand 1-3. Nijland wist dat het nog niet over was en ging voor de aansluitingstreffer. Ze kregen nog een goeie kans op de 2-3 toen een middenvelder van VVI een overtreding op 20 meter van het doel maakte, Eward en Jan hadden een leuk ingestudeerde variant in hun hoofd. Helaas kwam die niet uit de verf, Jan speelde de bal een metertje breed maar Eward had het fluitsignaal niet gehoord en liep niet tegen de bal aan. Het aanvallende spel leidde helaas niet tot veel meer grote kansen, Wieger kopte nog een bal voor langs, maar It twadde wist de keeper van VVI niet voor een tweede keer te passeren. De eindstand was een zure 1-3 nederlaag voor Nijland.

Volgende week hoopt It twadde op 3 punten uit tegen Makkum 2 die met 14 punten op de vierde plek staat. Tot dan!