mei de hakken oer de sleat!!!

Waterpoort Boys 2

3e klasse B

28 september 2019 11:00

Afgelopen zaterdag mochten de blauwhemden de eerste thuiswedstrijd van de competitie spelen tegen WPB.

De mannen moesten in alle vroegte al naar Nijland omdat de bandleden van SMÛk in de middag een optreden hadden. 10 uur werden de mannen in de box verwacht waar naar een goed overleg de opstelling bekend werd gemaakt. Jarin was met It Twadde mee en begon in de spits.

na het startsignaal van de scheidsrechter begonnen de mannen goed aan de wedstrijd. WPB werd onder druk gezet en kreeg het niet voor elkaar om onder de druk van Nijland uit te voetballen. Hierdoor werd de lange bal veel vanuit achteruit door WPB gespeeld die vaak werd opgevangen door Johan en Gerben. Nijland probeerde wel te voetballen en dat ging met vlagen erg goed. Mooie combinaties leden tot een aantal mooie aanvallen maar telkens was de laatste bal niet goed genoeg om de 1-0 te maken. WPB probeerde via hun rechterkant dit keer wel op te bouwen maar rond de middellijn werd de bal veroverd. De bal ging naar Jarin die een mannetje uitspeelde en de achterlijn haalde. Hij keek naar rechts en zag Jan bij de tweede paal helemaal vrijstaan en speelde de bal op juiste snelheid naar Jan die deze kans wist te benutten, 1-0! Nijland bleef vooruit voetballen en WPB kwam er in de eerste helft niet aan te pas. Een mooie rush van Menno ,die dit keer op de rechtsback speelde, haalde de achterlijn en trok de bal mooi terug naar de 5 meter waar Jarin stond om de bal in te tikken, 2-0. Nijland kreeg nog een paar kleine kansjes maar wist dezen niet te benutten, het was rust.

Sipke was niet helemaal fit en werd gewisseld na een goede eerste helft te hebben gespeeld. Gerrit kwam er in. Nijland mocht aftrappen en de bal werd na Gerrit gespeeld die hem tussen zijn benen door liet gaan waardoor Johan en Gerben even flink schrokken. De bal werd weggewerkt maar Nijland mocht niet verslappen. Nijland had de tweede helft wind mee en ging WPB nog meer vastzetten. WPB kon zich er niet onderuit voetballen wat weer wat kleine kansjes opleverde voor Nijland. Er werd een mooie diepe bal gespeeld door Nijland. Tussen de keeper en de verdediger was er geen communicatie waardoor beide de bal wisten te missen. Jarin kreeg de bal op een gelukkige manier en stond opeens voor een leeg goal, 3-0. Er leek geen vuiltje aan de lucht maar WPB gaf niet op. Zij schoven een verdediger door naar het middenveld waardoor Nijland de druk op de verdediging verloor. WPB begon beter te voetballen en begon ook goede kansen te creëren. Een bal door het centrum van Nijland waar de spits goed gebruik van maakte en hem binnen schoot, 3-1. WPB werd beter en beter en Nijland was niet meer het Nijland van het eerste uur. Weer een goede bal van WPB en de spits kom 1 op 1 te staan met Ruerd, die de bal wist te pakken. Een van de middenvelders kreeg plotseling de bal en probeerde Ruerd te verrassen met een balletje er over heen maar deze bal had niet genoeg snelheid en hoogte waardoor Ruerd makkelijk kon vangen. WPB komt zelfs op een 3-2 door een steekbal die werd afgemaakt. Het was nog 10 minuten doorbijten voor Nijland om toch de 3 punten over de streep te trekken. En dit lukte! Jarin had in de allerlaatste seconde nog een kans op zijn hattrick maar wist deze op dubieuze wijze te missen, waar hij zelf het meest van baalde. De scheids floot af.

It Twadde komt na twee wedstrijden op 4 punten en op plek 4 in de competitie. Volgende week staat Bolsward met weer een thuiswedstrijd op het programma! 12:00 wordt deze wedstrijd gespeeld, tot dan!