It twadde tsjin Blauw Wyt

Blauw Wit '34 4

3e klasse B

12 oktober 2019 14:15

Afgelopen zaterdag mochten de mannen van "It Twadde" weer aantreden tegen dit keer de koploper Blauw Wit. Blauw Wit won tot nog toe al haar wedstrijden, It Twadde volgde met 2 winstpartijen en een gelijkspel en was daardoor terug te vinden op de 2e plaats. De boodschap was dan ook duidelijk; er mocht niet verloren worden.

Doordat het 1e werd afgelast had It Twadde de beschikking over 15 spelers die het mochten gaan laten zien. It Twadde begon in haar vertrouwde 4-4-2 formatie aan de wedstrijd op een zeer snel kunstgras veld. De eerste 10 minuten liet It Twadde dan ook zien waar het voor gekomen was, er werd verzorgd gevoetbald en er leek geen vuiltje aan de lucht. Jarin vocht in de 16 nog een duel uit met de tegenstander die de bal niet leek te spelen maar de scheidsrechter van dienst vond het te licht voor een penalty. Daarna ging het echter mis en raakte Nijland de grip op de wedstrijd kwijt, dit terwijl Nijland duidelijk het betere van het spel had getoond.

Het ging echter mis bij een indraaiende corner op de 2e paal waarbij de voorstopper van Blauw Wit volledig vrij kon inkoppen door miscommunicatie bij Nijland. Nijland bleef voetballen en zoekende maar werd te vaak afgetroefd in de duels door de tegenstander. Tot over mate van ramp moest Nijland ook nog de 2-0 slikken uit alweer een spelhervatting. Na een vrije trap kwam de bal via de kluts voor de voeten van enkele Blauw Wit spelers die volledig vrij de bal binnen konden schieten. Gelukkig deed Foeke nog wat terug voor de rust en schoof uiterst beheerst binnen na een voorzet van Jarin die via een speler van Blauw Wit wonderbaarlijk door rolde tot voor de voeten van Foeke.

In de rust gingen Paul en Jan eruit en mochten gaan genieten van een warme douche, ze werden afgelost door Jelmer en "Hoekie". Nijland probeerde de 2e helft het tij te keren en ging dan ook op zoek naar de aansluitingstreffer. Blauw Wit  had weinig in te brengen in de 2e helft en trok zich terug om de verdedigende stellingen te bewaken. De thuisploeg mocht van geluk spreken dat het de wedstrijd eindigde met 11 man. De linksback kreeg kortsluiting en trapte overduidelijk na, na een goeie actie van Johannes. De scheidsrechter trok een gele kaart maar dit had natuurlijk rood moeten zijn.

Nijland toonde zich de betere ploeg en bleef aandringen, het kreeg dan ook een aantal 100% kansen maar de bal leek er niet in te mogen gaan. En kwartier na rust mocht Pier de brommer ook starten, helaas voor hem leek het deze middag meer op een solex dan een brommer en ook hij kwam niet tot scoren ondanks een 1-op-1 met de keeper. Nijland beleefde een teleurstellende middag in Leeuwarden doordat het haar zelf niet beloonde. De overvolle ziekenboeg werd verder aangevuld door Menno, hij kreeg een schop van die vent van Omrop Fryslân (Timo Jepkema) aldus Ate. Kortom, Took en Henk waren het er over eens, we hadden hier meer uit moeten slepen.

Volgend weekend zijn de mannen van It Twadde vrij en mag met name Paul genieten van zijn welverdiende vakantie naar Kreta. Ook biedt dit Jan weer eens de gelegenheid om te gaan wandelen met zijn hond Bailey. De week erna gaat Nijland op bezoek bij Balk en is het te hopen dat de ziekenboeg is leeggestroomd.

It Twadde.