Nijland 1 pakt eerste punten

Hardegarijp 1

2e klasse I

10 oktober 2020 14:30

Nijland 1 mocht het zaterdag opnemen tegen Hardegarijp. Wederom was er geen publiek welkom  bij de wedstrijd. Gelukkig had Hardegarijp een live stream via facebook die druk bezocht werd.

Nijland begon voortvarend aan de wedstrijd en werd ook geholpen door Hardegarijp. Hardegarijp was erg slordig waardoor Nijland regelmatig gevaarlijk kon worden. Bij een van die momenten was het Gerrit de Vries die met een droog schot buiten de 16 de keeper verschalkte. De eerste goal in de competitie was een feit. Hardegarijp probeerde de rug te rechten maar was niet doeltreffend. Het werd eigenlijk alleen gevaarlijk met afstandsschoten die niet op het doel gericht waren. 10 minuten  voor rust kwam de 0-2 op het scorebord. Een houdbaar schot van Mark Zijlstra werd door de keeper van Hardegarijp niet goed beoordeeld en viel pardoes in de goal. Een mooie opsteker net voor rust.

Na rust tapte Hardegarijp uit een ander vaatje en werd Nijland achteruit gedrukt. Jarin de Jong was vervangen door Nico Pieter Bonnema die weer beschikbaar was na een blessure.

Een voorzet van de ingevallen Rudolf Beimers word van dichtbij ingetikt door Rudy van der Veer (62e minuut). Nijland raakt hier niet van in de war. Sterker nog, het is Nico-Pieter Bonnema van de gasten die voor gevaar zorgt. Zijn doelpoging gaat uiteindelijk voor de goal langs. In de 66e minuut is het echter Sjoerd Tjalsma die een voorzet inkopt en Nijland op 1-3 zet.

Hardegarijp geeft dan zeker nog niet op. Het dringt ook weer aan maar echt gevaarlijk is het allemaal niet. Tot een kwartier voor tijd een afvallende bal door Vladik Drakopulo word afgerond en de 2-3 tussenstand bepaald. Hardegarijp wil hierna natuurlijk ook de gelijkmaker forceren. Lat en keeper staan een gelijkmaker in de weg en zo mogen de eerste 3 punten bijgeschreven worden voor de blauwhemden.