Jo17 weet weer wat winnen is

8862BA
HARLINGEN
tel. 0517-415497

Na een perfecte bekerperiode waarin promotie naar de 1ste klasse werd verdiend waren de punten schaars geworden.

Een mooi punt tegen koploper Leeuwarder Zwaluwen en een puntje op Ameland zorgde voor het totaal van 2 punten. Te weinig gezien de wedstrijden maar wel de realiteit. Blessures spelen ons parten, maar voor de rest loopt alles op rolletjes in dit team. Een mooie homogene groep die hard voor elkaar wil knokken.

Zaterdag mochten we om 14 uur het opnemen tegen Harlingen JO17.  Harlingen heeft het heel lastig in deze klasse en had nog geen enkel puntje gesprokkeld in 6 wedstrijden.

Op papier lagen er dus kansen voor de boys.

Onze spits werd voor de wedstrijd nog even 1 op 1 geïnstrueerd dat we iets meer van hem verwachten. Toch mooi om te zien dat dit direct effect heeft gehad en we hopen dat we dit niet elke week vooraf hoeven te doen. Klasse aanvoerder.

In de eerste minuten kreeg Luuk een dot van een kans. Jammer genoeg wist hij hem niet af te maken maar de toon was gezet. Harlingen had een paar snelle buitens die voor gevaar zorgden.

Jammer genoeg kregen we  wederom uit een corner een tegengoal. De achterste man van Harlingen kopte deze mooi binnen, maar we lieten het ook toe. Hier moeten we nog eens iets op vinden.

Gelukkig bleven we voetballen en waren we met enkele hele scherpe aanvallen niet te houden voor Harlingen. Voor rust maakten we er 4. Yke en Sven beide, waar vooral de 2de goal van Sven een weergaloos schot was. De keeper viel letterlijk van zijn stokje en de bal liet het net bollen. Net voor rust was een speler van Harlingen niet zo blij en wapperde met zijn handje. 10 Minuten verplichte extra pauze derhalve. Na rust bleven we goed voetballen en wisten we nog drie keer het net te vinden. Sikke, Yke en Pieter maakten de 7 compleet. Net voor het einde was het Tsjalling die ook even een paar minuten mochten brommen. Deze ideale schoonzoon werd de dupe van een optelsom die door anderen werd gecreëerd. Gelukkig kon Tsjalling erom lachen want hij speelde zeer verdienstelijk op de voor hem onbekende rechtsback.

Vanavond nemen we het in Easterein op tegen Stiens. Stiens staat 2 plaatsen boven ons, maar met een overwinning gaan wij ze voorbij.