Jo11 speelt een beste wedstrijd maar verliest toch.

Mulier JO11-1

Nijland JO11-1

2e klasse (4e fase) 07

1 april 2023 9:00

H. Hiemstra

Sportpark It Fliet
Menno Simonsstraat 15
8748CZ
WITMARSUM
tel. 0517-532188

JO11 heeft nu zijn twee wedstrijd gespeeld in de 2de klasse. Door de promotie mogen we het een klasse hoger proberen.

Nu was het in Witmarsum tegen Mulier. Anders dan de uitslag doet vermoeden (4-0) was het een zeer spannende wedstrijd en werd het verschil gemaakt door de schotkracht bij de tegenstander. Ook niet gek als je weet dan ons team o.a. uit 5 spelers bestaat die nog JO10 zijn.

Vergeleken met vorige week was het spel alweer een stuk beter. Voor rust kwam Mulier met een kopbal op 1-0 maar maakten wij het hen erg moeilijk. Voor rust kregen we nog een dikke kans, maar jammer genoeg werd deze niet gemaakt. In de rust werd gehamerd op het goede spel. Van achteruit werd en opgebouwd en  probeerden we goed te voetballen. Dit lukte bij vlagen hartstikke goed.

Ondanks dat wij de twee helft heel goed in de wedstrijd zaten liep Mulier uit na geflateerde 4-0. Met enkele goede afstandschoten werd Jens verslagen, maar we zijn trots op de vooruitgang van dit team. Als we dit in de 3de klasse hadden laten zien had onze progressie beter zichtbaar geweest. Elke week worden we beter en we gaan op voor onze eerste punten.