Eindelijk eens winst tegen Angstgegner

't Heechhiem 7
8734GS
EASTEREIN

Vandaag mocht JO17 het opnemen tegen Sneek Wit Zwart JO17-1.

Een tegenstander waar nog niet eerder van gewonnen kon worden.

Tot nu toe werden beide wedstrijden gewonnen in deze competitie.

Eerst tegen Oeverzwaluwen met 0-4 en afgelopen woensdag tegn Woudsend/De Walde met 3-2.

JO17-1 is een hele mooie homogene groep. Een resultaat van jarenlang met elkaar spelen zorgt ervoor dat er een hechte groep staat.

De eerste helft was wat gezapig. Iets meer vanuit hun kracht voetballen kan makkelijk, maar het was nu wat slordig. De hevige tegenwind speelde ook parten en was het lastig om bij een doeltrap eruit te komen.  Een dikke kans voor Sietze mocht net niet baten en zo was de ruststand  0-0.

Na rust mocht Nijland/SDS een corner nemen.  Ausputzer Tim was mee naar voren en scoorde zo zijn 1ste goals van de afgelopen seizoenen. Een mooie kopbal liet de keeper kansloos.

Niet lang daarna kwam de 2-0 op het bord. Mohammed zetten Sven alleen voor de keeper en even leek het erop dat de bal naast werd gelopen maar dit was bedrog.

Zodra er iemand van de tegenstander een speler van ons uitspeelde was daar alweer een van ons. Een eigenschap van ons team wat bij Sneek niet genoeg aanwezig was.  Toch kwam Sneek Wit Zwart nog terug na een beoordelingsfoutje van onze keeper. Gelukkig hield men goed stand en bleef het 2-1. Na drie wedstrijd heeft men 9 punten.

Verwarring en ongeloofwat er allemaal na afloop gebeurde, maar de juiste conclusie is dat het team wat als meeste als groep speelde de pot met goud kon verdelen.

Komende zaterdag spelen ze in Heerenveen tegen Heerenveense Boys.