“It Twadde” wint voor het eerst na de winterstop

NOK 2

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse H

1 april 2017 12:15

Afgelopen zaterdag heeft “It Twadde” voor het eerst na de winterstop een overwinning geboekt. De voorgaande drie wedstrijden na de winterstop leverde één schamele punt op. Met de vele blessures bij zowel het eerste als “It Twadde” was het tegen N.O.K. weer een hele puzzel om een fatsoenlijke opstelling te maken. Daar kwam nog bij dat Atze-Henk zich nog ziek afmeldde. Door dit alles waren wij genoodzaakt om de trainer van het eerste, Douwe “Battigoal” op te stellen. Tevens zaten er twee “oldies” op de bank, (speler)-coach Henk en Good-old Tjitze.

Tijdens de wedstrijdbespreking werd er een tactische wissel doorgevoerd, Douwe en Pier werden van plek verwisseld. Zodoende kon Douwe zich vandaag richten op het scoren van doelpunten. Tijdens het omkleden werd Ronald weer gevraagd voor een prognose..... immers Ronald heeft er altijd aardig kijk op. “wurd niks hjoed” waren zijn woorden. Met deze “positieve” prognose gingen we met de volgende elf het veld in: Ruerd op goal, achterin met Menno – Juriaan – Foeke – Paul, op het middenveld met Frank – Siard – Pier – Jildert en voorin Remco en Douwe.

Na een minuut stilte ter nagedachtenis voor onze overleden vrijwilligster en trouwe supporter van de club Minke de Boer, ging de wedstrijd om 12.00 uur los. “It Twadde” begon goed aan de wedstrijd, Jildert had na een minuutje de thuisploeg al op voorsprong kunnen schieten. Echter hij probeerde de bal aan te nemen in plaats van om op goal te knallen. De tweede kans was ook voor de roodharige jongen uit “It Twadde”, zijn kopbal uit de goed genomen corner werd naast gekopt. Ook Douwe kreeg een enorme kans om de 1-0 op het scorebord te zetten, echter de keeper redde zijn inzet. N.O.K. was in de eerste helft niet bij machte om een kans af te dwingen. Via corners waren de gasten dan het meest gevaarlijk. Net voor rust kreeg de thuisploeg een grote mogelijkheid om de score dan toch te openen. Douwe werd vanaf de middenlijn weggestuurd. Met zijn snelheid was het nog een heel eind richting keeper. Remco liep samen met Douwe richting keeper. Echter Douwe kreeg de bal net niet bij de topscoorder van “It Twadde”. Zodoende bleef het na 45 minuten 0-0.

In de rust werd Remco noodzakelijk gewisseld. Hij mocht het trainingspak van het eerste elftal aantrekken. Pier werd een linie naar voren geschoven, en Tjitze kwam op het middenveld te staan. Met deze omzetting begon de tweede helft. “It Twadde” liet zich door N.O.K. naar achteren drukken. N.O.K. was vandaag niet gekomen voor een punt. Met de wind in de rug probeerde “It Twadde” via de counter er gevaarlijk uit te komen. Na circa een uur spelen kreeg Pier de kans om de thuisploeg dan toch op voorsprong te zetten. Vanaf een meter of 30 à 35 zag hij de keeper te ver voor zijn doel staan. Pier aarzelde niet en wilde de bal over de keeper schieten. Echter de bal ging niet omhoog, maar de bal vloog langs of onder de keeper door zo het doel in; 1-0! Door deze stand kon de thuisploeg nog meer hun spel spelen. Verdedigen en uit de spaarzame counters eruit komen. Douwe kreeg nog de kans om de marge te vergroten, echter ook de derde inzet vloog langs de verkeerde kant van de paal. Jildert had na 75 minuten aangegeven dat hij niet verder kon. Een blessure aan de binnenkant van zijn voet speelde hem parten. Zodoende werd de wissel Douwe – Henk niet uitgevoerd, maar moest Douwe de 90 minuten vol maken. N.O.K. probeerde in de laatste 10 minuten de 1-1 te forceren. Met een extra aanvaller zetten zij de thuisploeg vol onder druk. Uit een corner konden zij de 1-1 maken, echter de nummer 6 schoot onder de bal door... zo rolde de bal langs Ruerd achter. Na 93 minuten vond de scheids het welletjes en floot voor het einde van de wedstrijd.

Door dit resultaat kan “It Twadde” weer eens drie punten bijschrijven. Met nog vier wedstrijden te gaan heeft de ploeg nog een gat van 6 punten met de subtop. De volgende wedstrijd is in het paasweekend tegen W.P.B., kan “It Twadde” het gat met W.P.B. En N.O.K. (2 wedstrijden meer gespeeld) terugbrengen naar 3 punten? Met de juiste instelling en hopelijk weer met spelers die nu nog in de lappenmand zitten kan het nog een spannend slot van de competitie worden.

“It Twadde”