JO15 wint oefenwedstrijd tegen ST De Walde/Woudsend

15 oktober 2021 17:00

Nadat afgelopen vrijdag onze wedstrijd tegen Minnertsga JO15-1 werd afgelast waren we druk bezig om een tegenstander te vinden.

Stad en land werd afgebeld en op het last was ST De Walde/Woudsend bereidt om woensdag in Nijland te voetballen.

Dit team speelt een klasse hoger dan ons en had de eerste wedstrijd in de competitie als ruimschoots met 12-1 gewonnen.

Dit beloofde dus een pittige wedstrijd te worden, mar ons team had hier ook wel behoefte aan. In de competitie gaat het nu van een leien dakje en worden ruime overwinning behaald. Hierdoor worden we wat gemakkelijk en dan is een dergelijk oefenwedstrijd een mooie testcase.

Wij begonnen zeer timide en het leek dat we vooraf niet vertrouwen hadden in een goede uitkomst. Duels werden gemeden en bij balbezit maakten we veel verkeerde keuzes.Voor De Walde/ Woudsend was dit lekker voetballen en met de kwaliteiten werden veel kansen gecreëerd. Dit resulteerde in twee makkelijk , maar goed afgeronde goals. Net voor rust kwamen we wat gelukkig op 1-2 wat de burger weer wat moed gaf.

In de rust werd gewezen op het feit dat we moeten gaan voetenballen en fouten durven te maken. Het was tenslotte maar een oefenwedstrijd. Na rust  had De Walde/Woudsend enkele keren gewisseld waardoor we beter in balans waren.

Op karakter en pure wilskracht werd de tegenstander bestreden en dit leidde tot enkele vlijmscherpe counters. Als team werd gestreden en menig duel werd gewonnen. We hopen dat de jongens leren dat ze vanuit eigen kracht, met veel enthousiasme, moeten starten tegen welke tegenstander dan ook.

Je zag de wedstrijd kantelen en  tot slot wisten we nog drie doelpunten te maken.Voor mensen die alleen de eerste helft hadden gezien was de einduitslag een complete verrassing, maar ere wie ere toekomt.

Voor beide partijeen zo een zeer leerzame wedstrijd.

Komende woensdag hebben wij een inhaal wedstrijd in Minnertsga tegen een mede koploper.

Aanvang 20.00 uur.