Prachtige senioren slotdag 2022

27 juni 2022 19:30

Zaterdag 25 juni stond in Nijland in het teken van de slotdag van de senioren van vv Nijland. Overdag werd er regen voorspeld, maar dat kwam pas laat op de avond. Het werd een prachtige dag met mooi kaatsweer en een gezellige seizoensafsluiting. Hier een kort verslag + link naar de vele foto's die Gerbrich Wiersma van het kaatsen heeft gemaakt.

Er was een dagvullend programma bedacht voor de slotdag van de senioren. Overdag werd er met maar liefst 16 partuur gekaatst met grote bal. Deze geslaagde kaatspartij werd georganiseerd door Nico Bonnema en Rienk Feenstra. Zij kregen daarbij hulp van een aantal trouwe vrijwilligers voor de hapjes en drankjes, het bijhouden van de standen en het leggen van het kaatsveld. Na een dag kaatsen wisten de volgende mensen een prijs naar huis te nemen:

Verliezersronde
3e: Hendrik Galema, Silvan Kooistra & Margriet Bijlsma
3e: Nico Bonnema, Siard Luinenberg & Iris Nauta

2e: Jan Johannes van der Kamp, Pier Gerbrandy & Rigt Bouma

1e: Menno Sweering, Jildert de Boer & Yeme de Boer

Winnaarsronde
3e: Sjoerd Tjalsma, Rienk Feenstra & Janneke Algra
3e: Jan Feenstra, Foeke Feenstra (later vervangen door Pieter Breeuwsma) & Onno Kappeyne vd Copello

2e: Lars Breeuwsma, Jan Evert Giliam & Gerbrich Rienstra

1e: Arjan van der Wal, Welmer de Boer & Siebrigje Nynke Bosschma

Foto's: https://photos.app.goo.gl/iTu8pNMVvHVmFY7u6

Na het kaatsen was er een Chinees buffet geregeld en was het tijd voor het officiële gedeelte. Hier werd er allereerst afscheid genomen van A-selectie spelers die ons gaan verlaten. Het gaat om:
  • Mark Zijlstra (vertrekt naar Black Boys)
  • Rutger Kruis (vertrekt naar Sneek Wit-Zwart)
  • Gerrit de Vries (vertrekt naar VVI)
  • Jildert de Boer (stopt)
  • Eelke van der Wal (stopt na 16 jaar 1e elftal)

Vervolgens werd er vanuit de seniorenteams en het bestuur meerdere vrijwilligers bedankt voor hun tijd en energie die ze het afgelopen seizoen (en eigenlijk al jarenlang) in onze vv stoppen. Met in het bijzonder Feike Boschma. Hij werd door onze voorzitter Jappie de Boer benoemd tot Lid van Verdienste. Een meer dan terechte uitreiking voor Feike die onder andere al jarenlang grensrechter is van ons vlaggenschip. Na nog wat mooie woorden van verschillende mensen die ons club een warm hart toedragen werd de dag nog feestelijk met elkaar afgesloten.

Tot volgend seizoen!