Nijland trein dendert door tegen ONS

5 februari 2024 13:00

Nadat er vorige week thuis met 2-0 van Heerenveense Boys werd gewonnen stond er afgelopen zaterdag opnieuw een thuiswedstrijd op het programma voor Nijland 3 tegen ONS Sneek. Beide ploegen stonden op 9 punten en dus was er sprake van een echte 6 punten wedstrijd.

Tijdens de wedstrijdbespreking gaf trainer Joop aan dat de belangrijkste rol deze wedstrijd was weggelegd voor Frank. Hij mocht namelijk op de mid-mid positie starten. Laas Harry was na een periode van griep weer terug en mocht gelijk in de basis starten achterin samen met Thomas.

Paul en Sjoerd werden aangerukt omdat er anders te weinig spelers waren en beide vulden hun rol naar behoren in zal later in het verslag blijken. ONS had een 5tal jeugdspelers meegenomen waardoor hun dug-out goed gevuld was. Consul Ype had groen licht gegeven voor het hoofdveld en zo kon er om 14:30 onder leiding van Bouke Poelsma afgetrapt worden.

Nijland begon sterk aan de wedstrijd, combineerde er op los en dit resulteerde gelijk in gevaar voor het doel van de gasten. Vooral met de vliegensvlugge Marc op linksbuiten had ONS het erg lastig. Diezelfde Marc was het dan ook die de 1-0 op het scorebord zette met een schot in de korte hoek vanaf 18 meter. Kort daarna kreeg Nijland een vrije trap toegekend op +- 18 meter door de overigens goed fluitende scheidsrechter. Thomas eiste de bal op maar raakte de paal. Via de rug van de keeper verdween de bal toch in het doel en zo stond het binnen 10 minuten 2-0. De blauwhemden zaten goed in de wedstrijd en ONS kwam maar moeilijk onder de druk vandaan. Na 20 minuten spelen brak Marc wederom goed door en zocht ditmaal met een knap schot de andere hoek. Dit was een goed plan want de keeper werd verrast en zo stond het al 3-0 voordat er gewisseld werd door de trainer.

Kort na de wissels kreeg de thuisclub de uitgelezen kans op een 4-0 voorsprong. Hendrik gebruikte zijn snelheid en liep alles en iedereen voorbij maar verloor helaas het 1 op 1 duel met de keeper. De laatste 10 minuten van de 1e helft kwam ONS toch wat beter in de wedstrijd en werd Nijland slordiger. Thomas verspeelde de bal in de opbouw aan de reus van een spits en de restverdediging stond niet goed. Een 2 tegen 1 situatie speelde ONS goed uit en zo stond het bij rust 3-1.

De thee in de rust deed de Nijlanders geen goed want ONS kwam door een aantal wissels beter in de wedstrijd en wist via een dekkingsfout van de rechterkant te tekenen voor de aansluitingstreffer. Niet veel later stond zelfs de 3-3 op het scorebord. Een hoekschop werd goed ingekopt door ONS.

Gelukkig wist het 3e zich te herpakken en kwamen de combinaties van het eerste half uur weer terug in het spelbeeld. Toch waren het individuele acties die voor de 4 en 5-3 zorgden. Het was gelegenheidsspits Sjoerd die in zijn uppie de 3 punten uit het vuur wist te slepen. Eerst zorgde hij met een bekeken balletje over de keeper heen voor de voorsprong. Vervolgens zette hij met een fantastische volley vanaf 30 meter de einduitslag op papier.

Met 3 overwinningen op rij staat het Tredde nu op een 8e plaats. Volgende week wordt er afgereisd naar Oldeholtpade die met 1 punt verschil op de 7e plaats bivakkeren.